حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

قطعی ۲ هفته‌ای تلفن ثابت و موبایل‌ در روستاهای کردستان

  • کد خبر : 22168
  • 23 آبان 1402 - 10:18
قطعی ۲ هفته‌ای تلفن ثابت و موبایل‌ در روستاهای کردستان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به اینکه ۱۷۶ روستای استان فاقد و دارای ضعف پوشش تلفن همراه هستند، گفت: برای رفع مشکلات ارتباطی این روستاها، ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آرام حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سئوال که مشکل روستاهای فاقد پوشش تلفن همراه در استان چه زمانی برطرف می‌شود؟ اظهار داشت: امسال ۱۲۲ روستای فاقد پوشش تلفن همراه در کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۶۱ پروژه در دست اقدام بوده و قطعاً تا پایان امسال – قبل از انتخابات به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه از ۶۱ روستای فاقد پوشش تلفن همراه در استان نیز ۳۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و جزو اولویت‌های وزارت ارتباطات نیست، گفت: امسال مشکل این روستاها قطعاً برطرف نمی‌شود مگر در سال‌های بعد، در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان، معاون وزیر ابلاغیه انجام ۳۰ روستای دیگر جهت ارائه به پیمانکاران و اپراتورهای تلفن همراه صادر شد اما فعلاً در مرحله طراحی و جانمایی سایت‌ها بوده که ببینیم مشکل پهنای باند به چه شیوه‌ای قابل حل است.

 

وعده رفع مشکل ارتباطی ۶۱ روستا تا قبل از انتخابات امسال

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: بعد از انجام مراحل اولیه، عملیات ایجاد سایت تلفن همراه در این ۳۰ روستا در لیست برنامه‌های پیمانکار قرار گرفته و انجام می‌شود، اما این کار در فصل سرد و زمستان به راحتی امکان‌پذیر نیست چراکه نیازمند نیوسایت، حفاری و بتون‌ریزی است اما اگر شرایط آب و هوایی مساعد و زمان لازم باشد، انجام خواهیم داد.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا تا قبل از انتخابات، باید مشکل ۶۱ روستای فاقد پوشش تلفن همراه را برطرف کنید، آیا دلیل خاصی دارد؟ تصریح کرد: باید در لیست پروژه‌‌ها، بیشترین پوشش آنلاین را تقبل کنیم، اکنون از ۱۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۱۱۳۳ روستای کردستان؛ ۸۶ درصد به اینترنت و پوشش تلفن همراه متصل هستند که تا پایان امسال به ۹۵ درصد و با اجرای کل پروژه‌ها به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 

حیدری با ذکر اینکه برای ایجاد هر سایت جدید، به جز تأمین برق و جاده دسترسی، ۵ میلیارد تومان به اپراتور می‌دهیم، خاطر نشان کرد: تأمین سایر زیرساخت‌ها همچون برق و جاده نیز حدود ۱٫۵ میلیارد تومان و در مجموع ۶٫۵ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

 

وی با اذعان به اینکه در مجموع ۱۷۶ روستای استان فاقد و دارای ضعف پوشش تلفن همراه هستند، اظهار کرد: از این تعداد، ۸۵ روستا نیازمند نیوسایت و ۸۰ روستای دیگر سایت جدید می‌خواهد که در مجموع برای اجرای این پروژه‌ها ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه در مجموع از ۱۷۶ روستای استان، ۱۲۲ روستای فاقد پوشش تلفن همراه و اینترنت و مابقی پوشش ضعیف و نیازمند ارتقا و توسعه سیستم هستند، عنوان کرد: سال آینده پروژه‌های وزارت ارتباطات با عنوان «بهینه‌سازی» نام‌گذاری خواهد شد و روستاهای با پوشش ۵۰ تا ۸۰ درصد یا نیازمند ایجاد سایت جدید در اولویت ارتقا قرار می‌گیرند.

 

به گفته وی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۹۴ روستای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت برخوردار و به شبکه ملی اطلاعات متصل شده که ۱۵۲ روستای آن در یک سال اخیر بوده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان تکمیل پوشش تلفن همراه جاده‌ای را از دیگر اقدامات مثبت عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان پوشش اپراتور همراه اول در سطح جاده‌های استان ۱۴۷۰ کیلومتر بود که اکنون به ۱۸۷۰ کیلومتر رسیده است.

 

وی میزان پوشش ایرانسل در سطح جاده‌های استان در سال ۱۴۰۰ را ۹۰۰ کیلومتر ذکر کرد و گفت: اکنون این سطح به ۱۸۲۴ کیلومتر رسیده که تقریباً دو برابر شده است.

 

قطعی ۲ هفته‌ای تلفن ثابت و موبایل‌ در روستاها!

 

حیدری ابراز داشت: در بحث فیبرروستایی، بسیاری از روستاهای استان ارتباطات دارند، اما هر از چندگاهی تلفن ثابت و موبایل‌شان قطع می‌شود چراکه مخابرات فیبر هوایی ایجاد کرده و با بارش برف و کار کشاورزی فرسوده و قطعی یک دو هفته‌ای خواهند داشت! الان ۱۲۸ کیلومتر خاکی شده و ۹۰۰ کیلومتر دیگر به مخابرات ابلاغ شده و به خاطر اینکه فصل زمستان پیش‌رو است، می‌خواهند از فصل بهار آغاز به‌کار کنند که در جلسه روز گذشته، بازرس کل استان تأکید بر شروع فعالیت‌ها داشتند که امیدواریم انجام شود.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان مدعی شد: اعتبار اجرای این پروژ‌ها از محل وزارت ارتباطات تأمین و به مخابرات به عنوان مجری داده می‌شود که آنها هم به عنوان آمار عملکرد از آن نام می‌برند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22168
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.