حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2
زوزه سگ‌های ولگرد در شهر خلاق موسیقی؛

شهروندان نگران و شهرداران سرگردان!

  • کد خبر : 33950
  • 10 اردیبهشت 1403 - 9:34
شهروندان نگران و شهرداران سرگردان!
آن‌قدر گفته شد و گفته شد که دیگر روالی عادی برای مسئولین شده است و گویا دیگر طاقت و حوصله‌ای برای پرداختن به موضوع سگ‌های ولگرد را ندارند، موضوعی که بارهاوبارها مردم گفتند و رسانه‌ها منعکس کردند، رسانه‌ها گفتند و مسئولین نشنیدند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، آن‌قدر گفته شد و گفته شد که دیگر روالی عادی برای مسئولین شده است و گویا دیگر طاقت و حوصله‌ای برای پرداختن به موضوع سگ‌های ولگرد را ندارند، موضوعی که بارهاوبارها مردم گفتند و رسانه‌ها منعکس کردند، رسانه‌ها گفتند و مسئولین نشنیدند.

 گفته شد که؛ زمانی حیوانات به‌خصوص سگ‌ها در فضای شهری به‌صورت آزادانه و بدون قلاده گذاری تردد می‌کنند، با تکثیر جمعیت امکان جمع‌آوری و کنترل آن‌ها سخت می‌شود، سگ‌های ولگرد از جمله حیواناتی هستند که تردد آن‌ها در شهر و روستاها سلامت جامعه، امنیت و آرامش شهروندان را مختل می‌کند و باعث بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان و کودکان می‌شود.

 از طرفی تجمع زیاد این سگ‌ها در کنار زباله‌ها از موضوعات دیگری است که شهروندان به آن گلایه دارند و مدیرکل محیط‌زیست استان کردستان نیز تفکیک‌نکردن زباله از مبدأ، در شهرهای استان را از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد بیان کرد.

 به گزارش روابط‌عمومی محیط‌زیست استان کردستان، اقبال حمیدی در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان، اظهار کرد: تفکیک از مبدأ زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری‌های استان قرار گیرد.

 وی بیان کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله انجام نشود تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان گفت: تفکیک‌نکردن زباله از مبدأ، در شهرهای استان منجر به افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد شده است.

 حمیدی افزود: در شهرهای استان بحث تفکیک از مبدأ زباله نهادینه نشده و زباله تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

 وی تأکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدأ زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل پسماند استان عدم تفکیک از مبدأ است، گفت که اگر این معضل با اقدامات اصولی و علمی رفع شود، دیگر مشکلات عدیده جایگاه‌های زباله حل شده و اما متأسفانه جایگاه دفن زباله سنندج در حال حاضر با مشکلاتی همچون عدم فنس‌کشی، عدم مدیریت شیرابه، عدم پوشش با خاک مناسب روزانه و عدم برنامه طرح تفکیک در مبدأ مواجه است.

حال باید بار دیگر منتظر بود و دید که آیا این سگ‌ها که در شبانه‌روز چندین ساعت در سایت جمع‌آوری زباله شهرداری سنندج برای پیداکردن غذا رها هستند و پس از آن با هزاران آلودگی وارد محیط شهری شده و ممکن است بسیاری بیماری‌های خطرناک‌تر از کرونا را به انسان‌ها منتقل کنند، ساماندهی خواهند شد یا نه؟!

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33950
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.