حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
5
احداث مجموعه ورزشی که گامی امیدبخش است؛

افزایش سرانه فضای ورزشی گامی برای بروز استعدادها

  • کد خبر : 33856
  • 10 اردیبهشت 1403 - 6:45
افزایش سرانه فضای ورزشی گامی برای بروز استعدادها
ورزش استان کردستان تاریخ و سابقه درخشانی داشته؛ اما به علت نبود زیرساخت‌ها و کمبود امکانات استعدادهای ورزشی این استان هیچ‌وقت به شایستگی امکان بروز نداشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، داشتن فعالیت بدنی برای هر فردی در هر سن و سالی لازم و ضروری است. بسیاری از افراد زمانی شروع به ورزش‌کردن و داشتن فعالیت بدنی مناسب می‌کنند که دچار مشکلات جسمی و سلامتی شده باشند. اما در حقیقت‌داشتن فعالیت بدنی در تمام دوران زندگی (نوزادی، کودکی و کهن‌سالی) می‌تواند تغییرات بزرگی را در زندگی افراد ایجاد کند.

ورزش مقوله‌ای است که در هر اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارد و نقش آن در شکوفایی استعدادهای مختلف انکارناپذیر است. یعنی در واقع می‌توان گفت بخشی از تعلیم‌وتربیت است که موجب رشد ابعاد شخصیتی، شناختی و اجتماعی در دانش‌آموزان می‌شود.

احداث پروژه مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد مریوان یکی از اقدامات مهمی در ساماندهی تیم‌های ورزشی و جبران کمبود سرانه فضاهای ورزشی شهرستان است و در این راستا مسئولین شهرستانی از وضعیت این پروژه بازدید نمودند.

شهرستان مریوان در زمینه فضاهای ورزشی و آموزشی با بحران شدیدی مواجه است

کاروان کریمی زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در ضلع شرقی دانشگاه در قالب یک طرح ورزشی با مقیاس‌های استاندار جهانی مشتمل بر چمن مصنوعی فوتبال، زمین والیبال و فوتسال ساحلی و زمین تنیس زیر نظر اساتید خبره و صاحب‌نظر در حال احداث است.

کریمی زاده افزود: شهرستان مریوان طبق تحقیقات علمی انجام شده در زمینه فضاهای ورزشی و آموزشی با بحران شدیدی مواجه است. به‌نحوی‌که جامعه جوان و ورزشی شهرستان که عضوی از افتخارات این شهرستان هستند در زمینه فضاهای ورزشی استاندارد با کمبود شدیدی مواجه هستند؛ لذا پروژه احداث مجموعه ورزشی چندجانبه شهدای ۱۶ آذر این واحد دانشگاهی گره‌گشای این محدودیت و کمبود است.

دانشگاه تأثیر بسزایی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی شهرستان مریوان داشته است

در ادامه ماموستا مصطفی شیرزادی امام‌جمعه مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ضمن تشکر از اقدام بی‌سابقه دانشگاه آزاد این شهرستان گفت: دانشگاه به‌عنوان یکی از شجره‌های طیبه انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسزایی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی شهرستان مریوان داشته است و سیل عظیمی از مشتاقان ادامه تحصیل را از رنج مهاجرت به استان‌ها و شهرستان‌های دیگر بی‌نیاز کرده است.

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم مسئولین حفظ حریم و اموال بیت‌المال است؛ بنابراین هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه مصداق عینی خیانت است و باید در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشند.

امام‌جمعه مریوان در جریان این بازدید آمادگی خود را جهت هرگونه مساعدت و همکاری در زمینه ساخت پروژه مجموعه ورزشی دانشگاه اعلام نمودند.

اقدام دانشگاه آزاد اسلامی مریوان در احداث پروژه مجموعه ورزشی گامی اساسی در جبران کمبود سرانه فضای ورزشی شهرستان است.

در ادامه این بازدید اکبر محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از احداث پروژه مجموعه ورزشی دانشگاه ابراز خرسندی کرد و احداث این پروژه را یکی از اقدامات مهم در ساماندهی تیم‌های ورزشی و جبران کمبود سرانه فضاهای ورزشی شهرستان مریوان قلمداد کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گفت: سرانه استاندارد جهانی فضای ورزشی ۳ مترمربع، استاندارد فضای ورزشی در سطح کشور ایران یک مترمربع است؛ درحالی‌که این مقیاس در شهرستان مریوان به نیم مترمربع نمی‌رسد؛ بنابراین این اقدام بسیار ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی گامی اساسی در جبران کمبود سرانه فضای ورزشی شهرستان خواهد بود.

محمدی اظهار کرد: بیشتر از یک دهه است که اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان در حال پیگیری امورات ساخت استادیوم شماره ۲ در این شهرستان است که تاکنون در این زمینه نتیجه‌ای حاصل نشده است؛ لذا در راستای جبران این محدودیت‌ها آمادگی اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان را جهت تسهیل انجام این پروژه اعلام نمود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33856
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.