حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2
دانشیار دانشگاه پیام‌نور مریوان:

خشونت‌های آمریکا از نشانه‌های قوانین دوگانه و متعارض در غرب است

  • کد خبر : 33825
  • 09 اردیبهشت 1403 - 7:27
خشونت‌های آمریکا از نشانه‌های قوانین دوگانه و متعارض در غرب است
دانشیار دانشگاه پیام‌نور مریوان گفت: خشونت‌های آمریکا علیه دانشجویان به قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین یکی از نشانه‌های قوانین دوگانه و متعارض در غرب در دفاع از عدالت و مظلومین جهان است.

فاروق نعمتی دانشیار دانشگاه پیام‌نور مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، ضمن محکوم نمودن خشونت‌های آمریکا علیه دانشجویان آن کشور در حمایت از مرم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: این خشونت‌ها در به قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین یکی از نشانه‌های قوانین دوگانه و متعارض در غرب در دفاع از عدالت و مظلومین جهان است.

دانشیار دانشگاه پیام‌نور مریوان بیان کرد: اگر امروز در غرب از رژیم اسرائیل در قتل‌عام مردم غزه دفاع می‌شود و در برابر آن چنانچه خدشه‌ای بر تمامیت ارضی اسرائیل وارد شود آنها سریعاً پاسخ می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر یک نفر غربی مورد تعرض مسلمانی قرار بگیرد آنها کل اسلام را مورد حمله قرار می‌دهند و این یکی از قوانین دوگانه‌ای است که در غرب در دفاع از حقوق بشر و حقوق انسانیت مشاهده می‌شود که معترضین در آمریکا بر علیه سیاست‌های قتل‌عام و کشتار مردم مظلوم غزه با آن مواجه هستند و با این نوع تظاهرات در آمریکا مقابله می‌کنند این یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد قوانین غرب در بسیاری از ارزش‌های اخلاقی یک قوانین دوگانه و دروغ است که امروزه در آمریکا شاهد آن هستیم.

نعمتی ابراز داشت: امروزه هر کسی که کشتار و شهادت کودکان، زنان و مردان مظلوم فلسطینی در غزه را ببیند هر انسان آزادی‌خواهی در مقابل این نوع کشتارها موضع خواهد گرفت و حق طبیعی همه مردم آزادی‌خواه جهان است که در برابر این نوع کشتارها در خاورمیانه و بالاخص در غزه واکنش نشان دهند.

وی گفت: قشر دانشگاهی به‌عنوان قشر نخبه و تحصیل‌کرده در هر کشوری طبیعی است که در برابر این ناعدالتی‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد واکنش نشان دهند و حق طبیعی آنان خواهد بود که تظاهراتی علیه این سیاست‌های دوگانه‌ای غرب، امپریالیسم و استکبار جهانی انجام دهند.

وی افزود: این موضوعی که امروزه در غزه جریان دارد و کشتار بی‌گناهانی که از مرز ۳۵ هزار نفر گذشته است اما می‌بینیم که چطور سرکوب می‌شوند و چطور صدای آنها به نحوی خاموش خواهد شد.

دانشیار دانشگاه پیام‌نور مریوان خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته دیدیم که یکی از دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا به جرم اینکه اعتراضات خود را بر علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین نشان داده بود از دانشگاه اخراج شد و این بیانگر این است که شعارهای غرب بالاخص آمریکا یک شعارهای توخالی است.

وی گفت: بعد از نزدیک به یک سال از جنایت‌های وحشیانه اسرائیل در غزه و این واکنش منفعلانه و همراه با سکوت و در رسانه‌های غرب و آمریکایی بار دیگر توخالی و تهی بودن ارزش‌های اخلاقی در نزد غرب را نشان می‌دهد و این یکی از نمونه‌های دیگر سرکوب دانشجویان در آمریکا است و بالاخص اخراج‌شدن دانشجویانی که به وضعیت موجود در فلسطین اعتراض می‌کنند و سکوت مجامع بر سرکرده آمریکا در علیه این جنایت‌های وحشیانه‌ای که اسرائیل در فلسطین و غزه انجام می‌دهد.

نعمتی اظهار داشت: ما اعضای هیئات علمی در دانشگاه پیام‌نور مریوان این سرکوب‌کردن دانشجویان در آمریکا را به‌شدت محکوم می‌کنیم و این را به‌پای آن سیاست‌های دوگانه و امپریالیستی آمریکا می‌گذاریم که همیشه و در هر زمانی که جنایت‌هایی در فلسطین اتفاق بیفتد به این صورت می‌خواهند اینها را بایکوت کنند و صدای اعتراض دانشجویان را در آمریکا از نطفه خفه بکنند؛ اما قطعاً صدای آزادی‌خواهان جهان همراه با دانشجویان آمریکایی بلند خواهد شد و عن‌قریب پیروزی، سربلندی و موفقیت مردم فلسطین را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در اینجا به‌عنوان عضوی از هیئت‌علمی در دانشگاه پیام‌نور استان کردستان از همه فرهیختگان، دانشجویان، اعضای هیئات علمی و اساتید خواستارم که در بازتاب اعتراضات و راهپیمایی که در آمریکا علیه کشتار و قتل‌عامی که در غزه شد کمک نمایند.

دانشیار دانشگاه پیام‌نور مریوان در پایان گفت: در بازتاب دادن رویدادها و جنایت‌هایی که در آمریکا می‌گذرد حتی در فضای مجازی، همایش و نشست‌های دانشجویی در سطح دانشگاهی کشور برگزار شود تا دانشجویان ایران همگام با دانشجویان در غرب و آمریکا در بازتاب این حوادث سهیم باشند که ان‌شاءالله به‌زودی شاهد آزادسازی قدس و فلسطین از دستان رژیم اشغالگر قدس باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33825
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.