حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
«کردتودی» گزارش می‌دهد؛

دوگانگی در آزادی بیان آمریکایی

  • کد خبر : 33818
  • 09 اردیبهشت 1403 - 6:48
دوگانگی در آزادی بیان آمریکایی
از حدود یک هفته پیش بود که جنبش اعتراضی دانشجویان آمریکایی به نسل‌کشی مردم غزه به دست اسرائیل و با حمایت آمریکا آغاز شد و چه بر سر این قشر که نیامد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، بیش از ۲۰۰ روز است که صهیونیست‌ها از هر نو تجهیزات نظامی برای کشتار ملت مظلوم و بی‌دفاع غزه استفاده می‌کند و برای این جنایت آشکار و نقض حقوق بشری، هیچ شرم و حیایی ندارد.

جامعه جهانی در طول ماها مشاهده نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه، نخواست و نتوانست از شدت جنایات صهیونیست‌ها در کشتار کودکان و زنان اندکی بکاهد و در یکی ۲ مرحله که شورای امنیت برای محکومیت آن تشکیل جلسه و رأی‌گیری کرد، با حکم وتوی آمریکا از معرکه گریخت.

در طول این مدت خبرنگاران زیادی برای انعکاس این جنایت جهانی علیه انسانیت با شلیک مستقیم ارتش رژیم جعلی صهیونیستی کشته شدند تا شاید اخبار این تجاوز آشکار به گوش مردم دنیا نرسد.

بعدازاین اتفاقات امروز شاهد خیزش و جنبش دانشجویی دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت مظلوم غزه و محکومیت حمایت مالی و تسهیلاتی آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی است، خیزشی خود خوش از متن جامعه غرب نمایان شده است.

اینک که نسل جوان آمریکا در قلب شهرهای مختلف آن برای آزادی مردمان عزه یک‌صدا شده‌اند و حاضر به سکوت و خفقان نیست، با دانشجویان دانشگاه علوم پایه بیجار گفتگویی در همین خصوص تهیه شد.

*دانشجو نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد

امیرعباس فروزانفر دانشجوی رشته عمران می‌گوید: نسل دانشجو در برابر مسائل و اتفاقات نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد، این نسل به‌شدت احساس مسئولیت می‌کند.

وی افزود: آنچه که امروز در جنبش دانشجویی آمریکا موردتوجه است، اعتراض آنها به نسل‌کشی انسان‌ها به دست صهیونیست‌ها و با حمایت دولت آمریکا است.

این دانشجو با اشاره به خفقان اطلاعات و اخبار درست جهان در آمریکا، توضیح داد: این‌که دانشجویان آمریکایی بعد از گذشت چندین ماه از جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین، به میدان آمده‌اند حکایت از آن دارد که واقعیت‌ها برعکس در این کشور منعکس می‌شود.

فروزانفر گفت: دانشجویان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر امروز سکوت کنند، در جنایت صهیونیست‌ها علیه کودکان و زنان بی‌دفاع غزه شریک خواهند بود.

*دانشجو نسل بیدار آمریکا است

مبین الماسی دانشجو رشته عمران دانشگاه علوم پایه بیجار گفت: دانشجویان را می‌توان تنها نسل بیدار جامعه امروز آمریکا برشمرد، زیرا سالیان سال است که دولت و سیاست غرب، تجاوز، خونخواری و استکباری است.

وی افزود: آزادی رسانه‌ها در آمریکا مثل ایران نیست، اگر رسانه‌ای خلاف آنچه که دولت استکباری آمریکا می‌خواهد و تدوین می‌کند عمل کند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعطیل خواهد شد.

الماسی توضیح داد: خوی وحشی‌گری و خونخواری صهیونیستی و آمریکایی را از ابتدای حکومت آنها می‌توان در حق سرخ‌پوست‌ها و سیاه‌پوست‌ها مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشجو می‌تواند در جامعه و آینده تغییر ایجاد کند، توضیح داد: اگر دانشجویان آمریکایی این روحیه استکباری ستیزی و دفاع از حقوق بشر را در خود حفظ کنند و در آینده به وضعیت امروز دولتمردان چشم و گوش بسته گرفتار نشوند، می‌توان امیدوار بود با آمریکایی جدیدی روبه‌رو خواهیم بود.

این دانشجوی بیجاری ضمن محکومیت سرکوب دانشجویان آمریکایی به دست پلیس این کشور، اظهار کرد: این اقدام وحشیانه و سرکوب خشن پلیس علیه دانشجویان اگر در ایران اتفاق می‌افتاد، سازمان ملل تشکیل جلسه می‌داد و اولین نفر رأی مثبت به محکومیت ایران، خود نماینده آمریکا بود، ولی امروز این جنبش بزرگ دانشجویی، موردتوجه نیست.

*دانشجو وجدان خفته آمریکا را تکان داد

محمدرضا صیف دانشجو رشته آمار گفت: اگرچه جنایت صهیونیست‌ها علیه کودکان و زنان بی‌دفاع غزه تازگی ندارد و در مدت ۷۰ سال اخیر کم‌سابقه نیست، ولی امروز شاهد آن هستیم که دانشجویان آمریکایی وجدان خفته ملت آمریکا را بیدار کردند.

وی افزود: امروز در سراسر جهان در حمایت از ملت مظلوم غزه به میدان آمده‌اند و نسبت به این جنایت آشکار و حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از صهیونیست‌ها اعتراض می‌کنند و حتی صدای یهودیان اصیل و خاخام‌های بزرگ اسرائیل را هم به واکنش بازداشته است.

این دانشجوی بیجاری ادامه داد: جنبش اعتراضی دانشجویان آمریکایی به نسل‌کشی مردم غزه به دست صهیونیست‌ها نمایش واضحی از دیکتاتوری کامل در این کشور است.

وی توضیح داد: وقتی نسل جوان آمریکایی بعد از گذشت چندین ماه از جنایت آشکار صهیونیست‌ها، امروز به اعتراض آمده؛ یعنی در این کشور اخبار و اطلاعات مهندسی شده و بر روی سیاست دیکتاتوری است.

صیف گفت: امیدواریم ادامه راه جنبش دانشجویی به بیداری کامل این ملت بی انجامد و به‌زودی شاهد نابودی کامل صهیونیست‌ها در روی کره زمین باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33818
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.