حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

 ۹۱ میلیارد ریال در مخابرات کردستان سرمایه‌گذاری شد

  • کد خبر : 33536
  • 04 اردیبهشت 1403 - 13:27
 ۹۱ میلیارد ریال در مخابرات کردستان سرمایه‌گذاری شد
 مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: سال گذشته در راستای تأمین تجهیزات لازم برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی استان، ۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»، آزاد حکمت روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سوئیچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دارسیران شهرستان مریوان و ایجاد ۲ هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال گذشته است.

 وی به انجام توسعه سوئیچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت‌سازی ۲ هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و گفت: از این ۵۸ پروژه، تعداد ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

 مدیر مخابرات منطقه کردستان به ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در ۹ روستای جدید در استان اشاره کرد و افزود: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند هستند.

 وی با بیان اینکه سال گذشته حدود هفت هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده است که ۸۹۶ خط آن روستایی است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ پورت ADSL و ۴۸۲ پورت VDSL به مشتریان جدید واگذار شده است که بیش از سه هزار و ۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

 حکمت با اشاره به وجود زیرساخت‌های سرویس جدید FTTH در برخی از نقاط استان و بهره‌مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند اعلام کرد: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

 وی یادآور شد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل‌توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی به‌ویژه تحقق برنامه “نجما” در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33536
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.