حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

روایت تکان‌دهنده نماینده حماس از جنایات وحشیانه اسرائیلی‌ها

  • کد خبر : 21698
  • 17 آبان 1402 - 8:21
روایت تکان‌دهنده نماینده حماس از جنایات وحشیانه اسرائیلی‌ها
خالق قدومی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم غزه بر اثر بمباران مجبور به ترک خانه شده‌اند، ابراز کرد: ۳۰ هزار تن در هر کیلومتر مربع در غزه بمب ریخته شده؛ یعنی به اندازه بیش از ۲ بمب اتمی در هیروشیما؛ ضمن اینکه نیمی از بیمارستان‌های غزه قادر به خدمات‌رسانی نیستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، خالق قدومی، نماینده حماس در تهران امروز سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ در نشست «واکاوی  نقش حقوق بین الملل بشر دوستانه در خصوص فجایع غزه» در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نیاز مردم غزه به کمک حداقل ۵۰۰ کامیون روزانه است،اظهار داشت: این در حالی است که اکنون حدود ۲۰ کامیون کمک می شود.

وی ادامه داد:بیمار ستانها هر یک دقیقه یک زخمی و در ساعت ۱۵ شهید پذیرش می کنند؛ضمن اینکه در هرساعت ۶ نفر کودک شهید و ۷ زن شهید شده وجود دارد.

نماینده حماس در ایران با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم غزه بر اثر بمباران مجبور به ترک خانه شده اند،ابراز کرد: ۳۰ هزار تن در هر کیلومتر مربع در غزه بمب ریخته شده؛ یعنی به اندازه بیش از ۲ بمب اتمی در هیروشیما ؛ضمن اینکه نیمی از بیمارستانهای غزه قادر به خدمات رسانی نیستند.

قدومی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد واحد های مسکونی آسیب دیده اند، تصریح کرد: ۱۰ درصد واحد های مسکونی به کلی ایران و غیر قابل سکونت شده است.
وی با بیان اینکه ۳۳ درصد مدارس آسیب دیده و ۹ درصد خارج از خدمت رسانی شده اند، تصریح کرد: ۱۴ درصد مساجد آسیب دیده و ۵ درصد به کلی منهدم شده اند.

نماینده حماس در ایران با بیان اینکه سوخت مورد نیاز وزارت بهداشت غزه روزانه ۱۰۰ هزار لیتر است، خاطرنشان کرد:۷ هزار اسیر فلسطینی در زندانهای اسرائیل بسر می بیند که از این تعداد ۲ هزار اسیر بازداشت موقت و بلاتکلیف هستند؛ ضمن اینکه فردی است که ۱۷ سال در زندان است و هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد.

قدومی با اشاره به اینکه ۳۱ اسیر خانم هستند،گفت: ۱۷۹ کودک در اسارت بوده و ۶۵۰ اسیر، بیماران سرطانی و غیره هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21698
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.