حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رییس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره خبر داد:

۲ محموله قاچاق چوب در شهرستان دیواندره کشف شد

  • کد خبر : 21733
  • 17 آبان 1402 - 11:06
۲ محموله قاچاق چوب در شهرستان دیواندره کشف شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره گفت: ۲ محموله قاچاق چوب درختان بومی در منطقه حفاظت شده چلچمه و سارال توسط محیط بانان این شهرستان کشف شد.

مسعود قویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار کرد: سه فرد خاطی که اقدام به قطع درختان و حمل آن با هدف قاچاق درختان بومی در منطقه حفاظت شده چلچمه و سارال از گونه درخت بید کرده بودند با رصد و هوشیاری محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این خاطیان با ۲ دستگاه وانت سایپا چوب‌ قاچاق به وزن بیش از پنج تُن را حمل کرده بودند که این محموله‌ها کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره ادامه داد: متخلفان به همراه پرونده مربوطه برای طی مراحل قانونی دراختیار مقام قضایی و تعزیرات حکومتی قرار گرفتند.

قویی بیان کرد: قطع درختان اعم از بومی و جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی محسوب می شود و از جهات مختلف، تبعات منفی جبران ناپذیر زیست محیطی زیادی در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات و صنایع چوبی حاصل از آن، مراتب را با سامانه فوریت‌های تلفنی ارتباط مردمی ۱۵۴۰ یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

کردستان دارای ۱۶ پاسگاه محیط بانی و پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21733
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.