حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

۲۷ طرح صنعتی در کارگروه اشتغال کردستان مصوب شد

  • کد خبر : 4530
  • 14 دی 1401 - 11:15
۲۷ طرح صنعتی در کارگروه اشتغال کردستان مصوب شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه یکی از محورهای صمت کردستان تعریف طرح های صنعتی است، گفت: تاکنون ۲۷ طرح صنعتی در کارگروه اشتغال استان مصوب شده است.

بختیار خلیقی در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: ۲۷ طرح صنعتی در شش ماهه اول و شش ماهه دوم سال لحاظ شده و با توجه به تعهد اشتغال صنعت، معدن و تجارت تعداد ۸ هزار و ۹۹۲ نفر اشتغالزایی ثبت شده و در سامانه رصد اشتغال خوشبختانه ۹۱ درصد محقق شده است.

وی یکی دیگر از محورهایی که در حوزه صنعت مد نظر است را جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی دانست و افزود: با توجه به همت مقامات ارشد و پیگیری و برنامه ریزی‌های مستمر صمت کردستان در آینده نزدیک در بحث اشتغال آفرینی و تولید نوید بخش برای جوانان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی با مرکز خدمات رسانی استان ورود پیدا کرده‌ایم و مجوز بی نام صادر شده و در این مجوزها سرمایه گذار بدون گذراندن بروکراسی اداری با خیال راحت به بحث سرمایه گذاری ورود پیدا می کند.

خلیقی ادامه داد: صدور مجوز بی نام گام بلندی در راستای جذب سرمایه گذار برای استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت های استان است.

وی ادامه داد: یکی از محورهای مهم در حوزه صمت فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال است و به دنبال رسیدن به ۱۰۰ درصد ظرفیت آنها است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در حال حاضر ۱۶۵ واحد صنعتی غیر فعال داریم و با توجه به تمهیدات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال با توجه به تخصیص تسهیلات لازم به صنعت و تجارت ۲۵۹ میلیارد تخصیص اعتبار شده است.

خلیقی بیان کرد: با توجه به تبصره سال ۱۴۰۰ که ابلاغ شد نزدیک ۴۰۵ میلیارد بود اما با توجه به تخصیص سه بانک ملت، صنعت، معدن و توسعه تعاون داده شده، ۲۵۹ میلیارد تخصیص شد که ما به عنوان دبیرخانه تسهیل و رفع موانع تولید تقریباً نزدیک ۶۷۰ میلیارد تومان طرح و پروژه برای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی معرفی شده است.

وی افزود: متأسفانه ۲۵۹ میلیارد تومان به ما تخصیص اعتبار شد و با همت و پیگیری صنعت، معدن و تجارت از اعتبارات دیگر استان ها استفاده شد که تقریبا ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته اعتبارات ۱۴۰۱ اعتباراتی شناور است و هر دستگاه اجرایی در استان نتواند اعتبارات لازم خود را جذب کند واحدهای تولیدی ما سریعاً آن اعتبارات را جذب می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4530
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.