حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رئیس کل دادگستری کردستان:

۲۱ فقره پرونده قصاص در کردستان منجر به سازش شد

  • کد خبر : 11710
  • 11 خرداد 1402 - 7:21
۲۱ فقره پرونده قصاص در کردستان منجر به سازش شد
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۱ فقره پرونده قصاص در استان منجر به صلح و سازش و گذشت اولیا دم منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی روز چهارشنبه در نخستین همایش استانی ستاد صبر استان اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی دستگاه قضایی، حل و فصل اختلافات و رسیدگی به دعاوی مردم است و در این حوزه هم با حضور پررنگ مردم نتایج مثبت و قابل قبولی حاصل می شود.

وی یادآور شد: ستاد صبر یک ستاد مردمی، حاکمیتی بوده که مدتی است فعالیت خود را در چارچوب معاونت توسعه حل اختلاف آغاز کرده است و به کمک دستگاه قضایی آمده تا شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری باشیم.

رئیس کل دادگستری کردستان بر اهمیت کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری تاکید کرد و افزود: رشد پرونده های قضایی در دادگستری بصورت ماهانه است و اگر مشارکت مردمی در این حوزه اتفاق نیفتد جوابگوی این حجم عظیم پرونده ها نخواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی مراحل مصالحه و سازش را سه مرحله عنوان کرد و ادامه داد: مرحله قبل از ورود پرونده به دادگستری بسیار مهم است و نباید در این مرحله اجازه ورود پرونده به دادگستری را داد چرا که غالب دعاوی کیفری و حقوقی مربوط به مشکلات کم اهمیت مانند توهین، تهدید، فحاشی و مطالبات مالی ناشی از مراودات روزمره اقتصادی مردم است.

وی یادآور شد: مرحله دوم زمانی است که پرونده به دادگستری وارد می شود که در این مرحله قضات را مکلف کرده ایم تا آمار صلح و سازش خود را در شعبه افزایش دهند.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در مرحله سوم و در زمانی که پرونده به مرحله اجرای حکم رسید، قضات اجرای احکام و واحدهای اجرای احکام و مددکاری زندان را مکلف کرده ایم تا بعد از صدور حکم در جهت اصلاح ذات البین ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم رفتار انسانی ، احساس مسئولیت و از خود گذشتگی را از صفات والای یک انسان بیان کرد و گفت: اعتلای رفتار انسانی مسئله ای فراتر از دین و مذهب و رنگ و نژاد است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی با اشاره به اینکه صبر و گذشت الگویی برای زندگی امروز جامعه به منظور کاهش اختلافات و افزایش همدلی ها است، افزود: ترویج این فرهنگ نه تنها سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود بلکه امنیت پایدار را فراهم می‌کند.

در ادامه این همایش از تعدادی از خانواده اولیاء دم و صلح یاران برتر استان تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11710
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.