حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

شناسایی و دستگیری ۱۴ نفر از عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان/ ۶۲ درصد از پهنه استان را جنگل و عرصه‌های طبیعی تشکیل می‌دهد

  • کد خبر : 15339
  • 24 مرداد 1402 - 10:43
شناسایی و دستگیری ۱۴ نفر از عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان/ ۶۲ درصد از پهنه استان را جنگل و عرصه‌های طبیعی تشکیل می‌دهد
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: با ورود دستگاه قضایی ۱۴ نفر از عوامل آتش‌سوزی‌ اخیر جنگل‌های مریوان بازداشت شدند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بهزاد شریفی‌پور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد که ۶۲ درصد از پهنه استان را جنگل و عرصه‌های طبیعی تشکیل می‌دهد.

وی گفت: تمامی آحاد جامعه به منابع طبیعی ایمان دارند و امیدواریم در توسعه این منابع همه به نوعی قدم برداریم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون متأسفانه دو آتش سوزی گسترده در سطح جنگل‌های مریوان داشتیم که با مساعدت گروه‌های مردمی این دو آتش سوزی در کمترین زمان ممکن مهار شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از حریق‌های جنگل‌های استان انسان‌ساخت است، اظهار کرد: از صددرصد، ۳۰ درصد آتش‌سوزی‌های استان عمدی و ۷۰ درصد سهوی است.

شریفی پور افزود: کوره‌های زغال گیری به همراه پاسگاه مرزی طرف عراقی در آتش سوزی اخیر در جنگل‌های مریوان نقش داشتند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان خاطر نشان کرد: در آتش‌سوزی‌های اخیر مریوان ۴۰ دستگاه دمنده، ۱۵ دستگاه خودرو کمک‌دار، موتورسیکلت و ۷۰ نفر مجهز به تجهیزات فردی و گروهی، هلال‌احمر، یگان‌های سپاه، مرزبانی، ارتش و بالگردهای نیروی هوایی سپاه و وزارت دفاع در میدان حضور داشتند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با ذکر اینکه ۸۵ درصد آتش‌سوزی اخیر مریوان ناشی از حریق پوشش گیاهی مرتعی علفه (پوار) و مابقی به‌دلیل وزش شدید باد و صعب‌العبور بودن مسیر بود، اعلام کرد: این گونه گیاهی سال بعد نیز بسترش فراهم‌ و کانون حریق خواهد بود

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: با ورود دستگاه قضایی ۱۴ نفر از عوامل آتش‌سوزی‌ اخیر جنگل‌های مریوان بازداشت شدند که ۱۲ نفر از آنها در امر ذغال گیری، یک نفر هم حریق عمدی را انجام دادند.

وی اعلام کرد: در مبحث آتش سوزی‌ها، آمارها در برخی شهرستان‌ها روند کاهشی داشته است اما متأسفانه در آتش سوزی اخیر در مریوان حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی جنگلی آسیب دید که حدود ۱۵ درصد آتش سوزی موجب آسیب به تنه و تاج درختان شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15339
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.