حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
3
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

سرکوب دانشجویان اثبات آزادی بیان دروغین آمریکایی است

  • کد خبر : 33814
  • 08 اردیبهشت 1403 - 13:41
سرکوب دانشجویان اثبات آزادی بیان دروغین آمریکایی است
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن برخوردهای پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور گفت: خشونت بی‌سابقه علیه دانشجویان معترض، صحنه اثبات ادعای دروغین آزادی بیان در آمریکا است.

پرویز اوسطی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت، اعتراضات دانشگاهی از قبیل دانشجویان و اساتید دانشگاه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه آغاز شد و با شتاب به سایر ایالت‌های آمریکا سرایت کرده است، این اعتراضات به جنبشی با شرکت گروه‌های مختلف دانشجویی به نام جنبش همبستگی با غزه تبدیل شده است، هم‌زمان با افزایش تلفات در جنگ غزه و بدتر شدن اوضاع انسانی، معترضان در دانشگاه‌های سراسر آمریکا درصدد آن هستند تا روابط مالی خود را با رژیم منحوس صهیونیستی، قطع کنند.

نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی افزود: تظاهرات و اعتراض دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اکنون به جنبشی عظیم تبدیل شده و سراسر آمریکا را دربرگرفته و به اروپا نیز سرایت کرده است، تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز و به‌سرعت گسترده‌تر شد.

نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس یادآور شد: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ در غزه که منجر به کشته‌شدن ۳۴ هزار نفر شده است، می‌گذرد و بیشتر کشته‌شدگان، زنان و کودکان هستند، پیداشدن گورهای دسته‌جمعی در اطراف و داخل بیمارستان شفا که در آن کودکان و زنان با دست‌های بسته دفن شده بودند و بالای گورها با زباله پوشانده شده بود، موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف نه‌تنها مسلمانان بلکه سایر ادیان نیز شد و بسیاری را به واکنش واداشت.

وی گفت: هرچند این واکنش و اعتراضات برای سیاست‌مداران آمریکایی تفاوتی نخواهد داشت، اما دانشجویان و استاتید دانشگاه‌ها در آمریکا از چند روز پیش اعتراضات خود را آغاز کرده و از سوی پلیس این کشور با خشونت بسیار با آنها برخورد می‌شود، محیط دانشگاه‌ها، به صحنه درگیری تبدیل شده که تا قبل از این فقط در دانشگاه‌های کشورهای خاص مشاهده می‌شد، دانشجویان آمریکا گامی جدی و محکمی در مسیر تحقق صلح و پایان نسل‌کشی در نوار غزه برداشته‌اند و موج اعتراضی در غرب به‌ویژه دانشگاه‌های آمریکا در این روزها به تیتر اول رسانه‌های جهان تبدیل شده است.

اوسطی در ادامه اضافه کرد: از ابتدای جنبش نوع برخورد پلیس آمریکا که همواره در این مواقع به خشونت و سرکوب متوسل می‌شود، قابل‌پیش‌بینی بود. مطابق انتظاری که می‌رفت، در این چند روز تعدادی از دانشجویان معترض اخراج شده و خشونت و ضرب و شتم نیز همواره تنها وسیله برخورد پلیس با دانشجویان این کشور بوده است.

وی بیان کرد: آتش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به یکباره شعله‌ور شد، البته این اعتراضات از جریانات اخیر شروع نشد، بلکه تقریباً از همان اوایل تشکیل رژیم صهیونیستی شروع شده و به‌تدریج نیز افزایش یافت و در حال حاضر به تجمع و تحصن با پلیس تبدیل شده و از دانشگاه کلمبیا به دانشگاه‌های دیگر سرایت کرده است.

وی عنوان کرد: مردم امریکا می‌بینند که با وجود مشکلات داخلی در کشورشان، اعتبار و بودجه سنگینی صرف حمایت از رژیم کودک کش می‌شود و در مقابل امریکا حمله به بیمارستان را محکوم نمی‌کند، بستن آب و غذا به روی مردم غزه را محکوم نمی‌کند، اما تمامی توافقات که برای آتش‌بس میان آن دو صورت می‌گیرد را بدون حتی مشاهده سریع وتو می‌کند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید داشت: این اعتراضات تنها در طیف دانشجویی خلاصه نشده است، بلکه اساتید و مدیران دانشگاه‌های آمریکا نیز در خط‌دهی این اعتراضات نقش مستقیمی دارند، این قیام و اعتراض نسبت به وضع موجود، ناشی از تضادی است که در جامعه لمس می‌شود، به همین سبب اساتید نیز در این ماجرا درگیرند.

اوسطی اذعان داشت: در سال جاری که سال انتخابات در آمریکا خواهد بود، اعتراضات به وجود آمده به طبع، اثرگذاری جدی و بیشتری در انتخابات خواهد داشت و انتخابات آتی امریکا را تحت‌تأثیر خود قرار خواهد داد، بخشی از مسلمانان، سیاه‌پوستان، اقلیت‌های دینی و نژادی پس از ماجرای طوفان الاقصی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، دیگر به بایدن رأی نخواهند داد و ادامه کار برای وی سخت‌تر خواهد شد، برخورد پلیس با دانشجویان هم به نحوی است که معمولاً به شکل غیرمستقیم عمل کرده و معترضین را از بین برده یا بازداشت می‌کند.

اوسطی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه مقامات آمریکا به طور دائم از آزادی اعتراض و بیان دَم می‌زنند، اما در واقع بااحساس کوچک‌ترین خطر، برخوردی امنیتی و خشونت‌باری با معترضان دارند و در تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشجویان که بیشتر با راهپیمایی، شعار و برپایی چادر همراه بود، با ضرب و شتم و بازداشت از سوی پلیس آمریکا مواجه شدند، جنبش دانشجویی حامی فلسطین با وجود برخورد پلیس سرکوبگر، ثابت کرد که تیر رژیم صهیونیستی، در میدان جنگ هم به سنگ خورده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33814
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.