• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
استاندار کردستان:

بیجار قطب تولید گندم در کشور است

  • کد خبر : 34516
  • 19 اردیبهشت 1403 - 12:17
بیجار قطب تولید گندم در کشور است
استاندار کردستان گفت: شهرستان بیجار در سال زراعی گذشته برای چندمین سال متوالی رکود تولید گندم غرب کشور را به خود اختصاص داد و امسال هم انتظار داریم باتوجه‌به میزان بارندگی‌ها، برداشت قابل‌توجهی در این دیار داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در میز خدمت که در روستای خسروآباد از توابع شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است و این شهرستان در سال گذشته سه درصد تولید گندم کل کشور را برعهده داشته است و در استان کردستان هم بیشترین تولید گندم مربوط به بیجار و بخش چنگ الماس است.

وی با اشاره به اینکه حضور بیش از ۴۰ مدیرکل در میز خدمت امروز نشان از اهمیت رفع مشکلات مردم دارد و باید در راستای رفع این مهم تلاش کرد، افزود: یکی از موضوعات مهمی که امروز بررسی می‌شود بحث گندم و رفع مشکلات کشاورزان است و بخشی هم مربوط به حوزه وزارت نیرو است که بررسی لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار کردستان گفت: تمام مشکلات موردتوجه است؛ اما اتفاق افزایش قیمت خرید گندم در این دولت اهمیت زیادی دارد و این روند ادامه پیدا می‌کند.

وی بر لزوم سرمایه‌گذاری در بیجار اشاره و ابراز داشت: درآمد تولید گندم اگر در این شهرستان سرمایه‌گذاری شود بخشی از مشکلات اقتصادی این منطقه رفع می‌شود، اگر هزینه گندم در بانک‌های بیجار سرمایه‌گذاری شود میزان اعتبارات افزایش می‌یابد.

زارعی کوشا تأکید کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن تولید گندم در بیجار ثبت شد که از محل خرید گندم، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شد.

وی بر لزوم سرمایه‌گذاری کشاورزان در بیجار تأکید و اظهار کرد: لازم است تا این مهم به فرهنگ اقتصادی تبدیل شود تا سرمایه‌گذاران در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: زیر ساخت‌های لازم در این شهرستان در حال انجام است و میانگین راه روستایی آسفالته ۸۴ درصد است.

وی گفت: استان کردستان در ابتدای دولت سیزدهم میانگین شاخص اسفالت روستای ۶۳ درصد بود؛ اما الان به ۷۴ درصد رسیده است که این پیشرفت خوبی بوده است.

استاندار کردستان تأکید کرد: بیش از ۳۷۰ کیلومتر راه ساخته شده و میانگین شاخص شهرستانی ۷۸.۵ درصد است که از میانگین استانی بیشتر است.

زارعی کوشا به آسفالت راه‌های روستایی بیجار اشاره کرد و ابراز داشت: شاخص بیجار ۸۹.۵ درصد است و شاخص اسفالت راه‌های روستایی در بیجار از میانگین استانی بالاتر است و برای راه‌های روستایی برنامه‌ریزی لازم را داریم تا روستاهای این منطقه بازسازی شوند.

وی با اشاره به اینکه روستای جبرئیل، کلوچه چشمه ادینه و کهریز پیمانکار دارند و باقی روستاها این بخش در حال دیگری و انجام است، توضیح داد: تعداد طرح هادی اجرا شده ۵۷ روستا در شهرستان است و در دولت سیزدهم ۳۰ روستا انجام شده و ۲۵ روستا طرح هادی آن در حال انجام است.

استاندار کردستان ادامه داد: در حوزه مقاوم‌سازی مسکن بیش از ۶ هزار واحد مقاوم‌سازی شده ۲۲۰۰ واحد در این دولت صورت‌گرفته است که معادل یک‌سوم این میزان است.

زارعی کوشا گفت: پوشش تلفن همراه در ۲۴۷ روستا وجود دارد که شاخص استان ۹۶ درصد است و روستاهای دارای شبکه ملی ۱۴۳ روستا هستند و روستای خسروآباد به اینترنت ۴g ارتقا یافته است، تجهیزات ۴g و پوشش اینترنت در روستای خسرو آباد خریداری شده و تا هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین گلخانه استان با ۱۵ هزار هکتار در شهرستان بیجار وجود دارد و بیجار در حوزه گلخانه‌ها در استان پیشتاز است اما نیاز به توجه بیشتری وجود دارد.

زارعی‌کوشا توضیح داد: در بحث کود شیمیایی و تسهیلات کشاورزی به بخش چنگ الماس باید توجه ویژه‌ای شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34516
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.