• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
«کردتودی» گزارش می‌دهد؛

مصائب ۱۴ساله مسکن بی‌مهر مریوان

  • کد خبر : 34534
  • 20 اردیبهشت 1403 - 6:58
مصائب ۱۴ساله مسکن بی‌مهر مریوان
مشکل مسکن مهرهای پمپ‌بنزین خاوری که بالغ بر ۲۰۰ خانوار هستند بر عهده اداره راه و شهرسازی و شهرداری مریوان بوده که تا به این لحظه هیچ اقدامی انجام ندادند که لازمه این موضوع حل‌شدن مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، طبق مصوبه‌ای که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ در فرمانداری مریوان اعلام شده مشکل مسکن مهرهای پمپ‌بنزین خاوری که بالغ بر ۲۰۰ خانوار هستند بر عهده اداره راه و شهرسازی و شهرداری مریوان بوده که تا به این لحظه هیچ اقدامی انجام ندادند که لازمه این موضوع حل‌شدن مشکلات مردم است.

مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای اولیه انسان، نقش مهمی در محافظت و امنیت او دارد و به عنوان یک عنصر تعیین‌کننده در شکل‌گیری هویت فردی، روابط اجتماعی و اهداف جمعی افراد نقش مؤثری دارد.

در پروژه مسکن مهر پمپ‌بنزین خاوری شهر مریوان بی‌توجهی به زیرساخت‌ها موجب شد تا در شرایط کنونی هم با چالش‌های جدی روبرو باشد و بدین جهت جهت شفاف‌سازی پی‌گیری‌هایی در این راستا بعمل آمد.

شهرداری مریوان هیچ اقدامی در خصوص انسداد معبر پروژه مسکن مهر نکرده است

زانا کهنه پوشی رئیس اداره راه و شهرسازی مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اظهار کرد: در خصوص مسکن مهر ۲۰۰ واحدی واقع در محله پمپ‌بنزین خاوری با توجیه پروژه در سال ۱۳۸۹ تحویل متقاضیان گردیده است دارای دو معبر ورودی به پروژه می‌باشد و بنابه‌درخواست اهالی جهت انسداد معابر موضوع به شورای ترافیک شهرستان منعکس گردید.

رئیس اداره راه و شهرسازی مریوان گفت: بنا به مصوبات شورای ترافیک مقرر گردید شهرداری مریوان با همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان در خصوص تأمین مصالح اقدام به انسداد معبر بنماید که تاکنون اقدامی صورت نگرفته و اداره راه و شهرسازی به‌محض شروع به کارکردن اداره شهرداری آماده همکاری لازم می‌باشد.

مسدودنشدن معبر ورودی‌های مجتمع باعث ازدیاد سرقت شده است

یکی از ساکنین مسکن مهر مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، بیان کرد: از سال ۱۳۹۱ در این آپارتمان ساکن هستم و قشر مستمند و متوسط در اینجا زندگی می‌کنند که توان خریدن خانه و اجاره‌نشینی در سایر محلات مریوان را ندارند.

وی می‌گوید: به‌اندازه ۳ محله شهر مریوان مردم در این آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و از ادارات شهرداری و راه و شهرسازی شهرستان این سؤال را داریم که چه کسی در اینجا مسئول است و چه خدماتی به ما ارائه می‌دهند؟؟!

وی گفت: به‌خاطر کم‌لطفی این ادارات معبر ورودی‌های مسکن مهر مسدود نشده است و هر شب بچه‌های سایر محلات و ارزال و اوباش از پارکینگ این آپارتمان‌ها دست به سرقت خودرو، دوچرخه و…. می‌زنند.

این شهروند چندین سؤال را مطرح کرد: مگر دیوارچینی دو کوچه ۸ متری چقدر زمان می‌برد که هر شب باید به ساکنین این آپارتمان‌ها خسارت مالی وارد شود و کسی جوابگوی آن‌ها نباشد؟؟

رئیس اداره راه و شهرسازی مریوان ۱۰ سال است که وعده آسفالت چاله‌ای در این مجتمع را می‌دهد که تا زانو آب در آن جمع می‌شود، نمی‌دانم کی وقت آن فرامی‌رسد؟

در کجای شهر مریوان برای ۲۰۰ خانه یک سطل زباله وجود دارد؟

او با مطرح درخواست‌هایی از ادارات شهرستان گفت: از مسئولین ادارات شهرداری و راه و شهرسازی مریوان درخواست داریم که این دو معبر ورودی مسکن مهر را با دیوارچینی مسدود نمایند و نیز خدمات شهری به ما بدهند و همچنین از نیروی انتظامی مریوان خواهشمندیم شبانه در این مجتمع گشت‌زنی نمایند تا بیشتر از این بر مردم اینجا خسارت مالی وارد نشود.

ادارات شهرداری و راه و شهرسازی شهرستان موظف‌اند به‌صورت مشارکتی انسداد معبر ورودی‌های مجتمع را اجرا کنند

یکی دیگر از ساکنان این مجتمع بیان کرد: در زمان اغتشاشات به‌خاطر باز بودن معبر ورودی‌های مجتمع افراد خرابکار و اغتشاشگر در اینجا دست به عوامل ناجوانمردانه می‌زدنند و می‌رفتند.

وی می‌گوید: ساعت ۱۲ شب انگار تازه اول روزه سروصدای افراد و بوق ماشین را می‌شنوی، در اینجا نه امنیتی داریم و نه می‌توانیم اعضای خانواده را داخل محوطه مجتمع بیاوریم.

وی گفت: اداره شهرداری هیچ‌گونه خدماتی برای این مجتمع نداشته است و نظارتی بر فضای سبز محوطه ندارد که حتی آن را آبیاری نمایند، یک چاه آب در اینجا وجود دارد که هیچ‌گونه استفاده‌ای برای ما ندارد و آن را پُر کردند و به‌اجبار از آب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنیم.

این شهروند مریوانی در خاتمه عنوان داشت: طبق مصوبه سال گذشته ادارات شهرداری و راه و شهرسازی شهرستان موظف‌اند که به‌صورت مشارکتی دیوارچینی دو معبر ورودی مجتمع را اجرا کنند و ما نیز تقاضامندیم که هر چه زودتر اقدام به عمل نمایند.

طی تماس تلفنی با صالح حسن‌زاده معاون عمرانی شهرداری مریوان مقصر اجرانشدن این پروژه را اداره راه و شهرسازی شهرستان دانست.

گفتنی است پاس‌کاری‌های ادارات ذی‌ربط جوابی به ما نداد و اهالی ساکنان مسکن مهر پمپ‌بنزین خاوری همچنان درگیر مشکلات هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34534
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.