حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

۱۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه سنندج تردد کردند

  • کد خبر : 2265
  • 07 آبان 1401 - 8:45
۱۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه سنندج تردد کردند
مدیرکل فرودگاه‌های کردستان گفت: ۱۰ هزار و ۷۷۶ مسافر، نیمه نخست امسال از طریق فرودگاه سنندج تردد کرده اند.
 به گزارش خبرنگار کُردتودی، امیرعباس نظری زاده در این باره اظهار داشت: از اول فروردین تا پایان شهریور امسال در مجموع چهار هزار و ۹۲۶ مسافر خروجی از سنندج به مقصد تهران و پنج هزار و ۸۵۰ نفر ورودی از تهران به سنندج از طریق فرودگاه سنندج تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی ۱۳۸ پرواز از طریق این فرودگاه انجام شده که ۶۹ مورد آن ورودی و ۶۹ مورد نیز خروجی بوده است، گفت: درحال حاضر پروازهای فرودگاه سنندج فقط به مقصد تهران انجام می شود.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های کردستان، ۲ شرکت هواپیمایی “آسمان و قشم ایر” در برنامه پروازی فرودگاه سنندج بودند که “قشم ایر” پروازهای خود را کنسل کرده و در حال حاضر فقط “آسمان” در برنامه پروازی این فرودگاه فعالیت می کند.

وی با اشاره به زمان بندی برنامه‌های پروازی فرودگاه سنندج، یادآور شد: برنامه‌های پروازی فرودگاه سه روز در هفته و روزهای شنبه، دوشنبه و پنج شنبه ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح است که از روز یکشنبه هشتم آبان ساعات پروازی به ۱۲ ظهر تغییر می کند.

فرودگاه سنندج یکی از حدود ۹۰ فرودگاه فعال کشور است که در سال ۱۳۳۰ در قالب فرودگاه لشکر پیاده ارتش کردستان راه‌اندازی شد و بعدها به فرودگاه مسافری تغییر کاربری داد و اکنون جزو فرودگاه‌های عملیاتی کشور است.

این فرودگاه با ۹۰۰ هزار متر مساحت در جنوب غربی سنندج و در ابتدای جاده سنندج – کرمانشاه قرار دارد که در حال حاضر به عنوان فرودگاه بین المللی به فعالیت خود ادامه می دهد اما پروازهای آن تنها در مسیر سنندج به تهران خلاصه شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2265
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.