حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کردستان در ایجاد شور و نشاط و همبستگی اجتماعی یکی از استان‌های تاثیرگذار کشور است

  • کد خبر : 15946
  • 07 شهریور 1402 - 7:37
کردستان در ایجاد شور و نشاط و همبستگی اجتماعی یکی از استان‌های تاثیرگذار کشور است
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کردستان در ایجاد شور و نشاط و همبستگی اجتماعی یکی از استان‌های تاثیرگذار کشور است، بیان کرد: چندین کانون تبلیغاتی و 120 رسانه در استان فعالیت می‌کنند که میزان آگهی‌های دولتی توزیع شده بین آنها در سال گذشته 21 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، علی‌اصغر دریایی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و اولین جشنواره رسانه‌های ورزشی استان کردستان اظهار کرد: بعد از یک وقفه ۱۰ ساله سومین جشنواره مطبوعاتی استانی و اولین جشنواره ورزشی به همت اصحاب رسانه در استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد و کیفیت آثار ارسال شده به سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و نخستین جشنواره وزشی نشان از یک رشد خوب و مطلوب در عرصه رسانه داشته که این وضعیت جای شکر و خوشحالی دارد.

به گفته دریایی، این جشنواره یک رویداد مهم و موثر در ارزیابی و ارزشیابی عملکرد برای تنویر افکار عمومی در همه عرصه‌ها است که منجر به اشاعه فرهنگ اسلامی و توسعه همه جانبه استان کردستان است.

وی افزود: آنچه مسلم است و بر کسی پوشیده نیست، جنگ‌ها از مرحله سخت گذر کرده و تبدیل به جنگ نرم شده و در این جنگ این افکار هستند که در مرز تهدید قرار دارند و رسانه‌ای‌ها باید از اعتقادات و اداب و سنن و رسوم ایرانی دفاع کنند.

با استفاده از تنوع فرهنگی کیان کشور حفظ شده است

فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: در کردستان مفهوم پیوستگی و انسجام حس و فهمیده و تاثیر تنوع فرهنگی بیشتر درک می‌شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از تنوع فرهنگی کیان کشور حفظ شده است، افزود: بی‌شک آنچه باعث شده در هجوم بی‌سابقه دشمنان مقاومت کنیم وجود تنوع فرهنگی در کشورمان بوده است.

وی بیان کرد: کردستان، استانی فرهنگی بوده که سالانه هم رخدادهای فرهنگی و هنری زیادی در آن اتفاق می‌افتد و مورد استقبال زیادی هم قرار می‌گیرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: توانمندسازی بنیه رسانه‌ای استان در زمینه‌های مختلف اعم از آموزش در بخش‌های متفاوت و حمایت از آنها از تکالیفی است که بر عهده ما مسوولان است.

مهدی‌پور با بیان اینکه همه رخدادهایی که طی سالیان اخیر در کشور ایجاد شده خارج از پایتخت بوده است، افزود: دشمنان برای مخدوش کردن چهره کردستان که دارای موقعیت ملی و فراملی است، همه تلاش خود را بکار گرفتند.

وی تثبیت موقعیت فراملی کردستان را امری ضروری خواند و گفت: با این اقدام و همچنین تقویت رسانه‌های استان حوزه‌هایی همچون گردشگری که مهم‌ترین منبع مالی و سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود، رونق پیدا می‌کند.

مهدی‌پور با بیان اینکه کردستان در ایجاد شور و نشاط و همبستگی اجتماعی یکی از استان‌های تاثیرگذار کشور است، بیان کرد: چندین کانون تبلیغاتی و ۱۲۰ رسانه در استان فعالیت می‌کنند که میزان آگهی‌های دولتی توزیع شده بین آنها در سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: امسال تاکنون حدود یک میلیارد ریال بابت آگهی‌ها به رسانه‌های استان کردستان پرداخت شده که این مبلغ تا پایان سال به ۲ برابر سال گذشته خواهد رسید.

ارسال ۳۸۴ اثر به سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کردستان

منصور اولی اظهار کرد: این دوره جشنواره با بیش از ۱۰ سال وقفه برگزار شد که خود به نوعی حکم پایه‌گذاری یک جشنواره نو داشت.

وی خاطرنشان کرد: اولین جشنواره مطبوعات؛ خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ورزشی استان هم برای اولین بار در ایران پایه‌ریزی شد که دستاوردی مهم است و امیدوار‌یم مقدمه‌ای برای برگزاری جشنواره رسانه‌های ورزشی در سطح ملی با محوریت استان کردستان باشد‌.

به گفته اولی، سومین جشنواره رسانه‌های استان و اولین جشنواره رسانه‌های ورزشی که دبیری آن بر عهده بنده قرار گرفت در شرایطی خاص برگزار شد که هم برگزاری اصل جشنواره و هم برگزاری مراسم اختتامیه با تاخیرهایی مواجه شد.

وی تصریح کرد: در مجموع ۳۸۴ اثر از ۱۰۳ نفر به این جشنواره ارسال و ۳۸۲ اثر آن برای داوری تایید شد.

دبیر این جشنواره خاطرنشان کرد: ۲۲۱ اثر از این تعداد در بخش اصلی، ۱۰۴ اثر برای جشنواره ورزشی و ۵۹ اثر هم برای بخش جنبی به دبیرخانه ارسال شد.

در بخش اصلی ۱۶ خبر، ۶۸ گزارش مکتوب، ۱۳ سرمقاله و یادداشت، ۴۰ مصاحبه و ۴۳ تیتر و ۲۰ اثر هم برای رقابت در بخش صفحه آرایی و گرافیک واصل شد.

به گفته اولی، در جشنواره ورزشی هم از مجموع ۱۰۴ اثر ارسالی ۶ اثر در بخش خبر، ۲۲ اثر در بخش گزارش، ۲۶ اثر در بخش عکس و ۲۳ اثر در بخش مصاحبه و گفت‌وگوی خبری واصل شد.

وی خاطرنشان کرد: آثار در همه بخش‌ها با رعایت همه استانداردهای لازم به داوری سپرده شد که امروز از برترین‌ها تجلیل می‌شود.

وی خطاب به معاون وزیر ارشاد گفت:  پشت این تریبون شهادت می‌دهم اهالی رسانه استان کردستان نجیب‌ترین، با اخلاق‌ترین، متعهدترین و در عین حال مظلوم‌ترین فعالان رسانه‌ای در ایران هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15946
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.