حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

کادر درمان از قانون تعرفه گذاری گلایه دارند

  • کد خبر : 9597
  • 05 اردیبهشت 1402 - 8:29
کادر درمان از قانون تعرفه گذاری گلایه دارند
روز گذشته تعدادی از پرستاران شهرسنندج در اعتراض به قانون تعرفه گذاری و کمبود حقوق، برای دومین بار در هفته های اخیر مقابل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی این شهر تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، قانون تعرفه گذاری هر پرستار را سهم هر یک از پرستاران بر اساس سختی کارِ هر بخش بیمارستان،‌ تعداد بیماران و کیفیت خدمات ارائه شده توسط یک پرستار به بیمار مشخص می‌ کند و این در حالی است که تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی به سال ۱۳۸۶ باز می‌گردد، در آن زمان مقرر شده بود که در عرض سه ماه پس از تصویب قانون، دولت آیین‌نامه اجرایی را تدوین و تعرفه را بر اساس بسته‌های خدمتی اجرا کند اما این موضوع به تعویق افتاد و در دوره‌های مختلف که وزارت بهداشت و سازمان‌های صنفی پرستاری برای احیای قانون تلاش می‌کردند این موضوع به نتیجه نمی‌رسید و عموماً بحث مشکلات بودجه و اعتبارات مطرح می‌شد اما بالاخره با وجود پاره ای از مشکلات این قانون، دوسال گذشته در روز پرستار، با تاکید مقام معظم رهبری پیگیری این موضوع به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت در دست بررسی قرار گرفت.

حال پرستاران بعد از اجرای اولیه قانون تعرفه‌گذاری از پرداخت و چگونگی پرداخت آن راضی نیستند.

 

در این خصوص یکی از پرستاران اظهار داشت: مبلغی که بعنوان تعرفه پرستاری چند روز قبل واریز شد که شبیه تعرفه پرستاری نبود و با فرمول‌های عجیب و غریبی حق شب‌کارها ضایع شده بود و به نظر می‌آمد بسیاری از بخش‌های بیمارستانی مخصوصاً پرستاران بخش‌های تخصصی مانند ویژه آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و اورژانس ضرایب بسیار کمی شامل حالشان شده بود و دریافتی خیلی ناچیزی داشتند.

 

این پرستار افزود: اجرای نادرست قانون تعرفه گذاری پس از سالها انتظار و فراز و نشیب‌های خاص خود سبب نارضایتی تعداد زیادی از پرستاران و مدافعین سلامت در سراسر کشور و به طبع در استان شده است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای چندمین بار کارشناسان و طراحان تعرفه گذاری پرستاری با اجرای نادرست این قانون در موقعیت پسا کرونا، خستگی‌های چندین ساله مراقبت از بیماران کرونایی را چند برابر کردند که این امر موجب اعتراض من و همکارانم را فراهم کرد.

این پرستاران، مهم‌ترین خواسته‌های خود را اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و افزایش دریافتی پرستاران می‌دانند و می‌گویند: آخرین بار برای رساندن صدایمان به گوش مسئولان، به استانداری مراجعه کردیم این در حالی است که ما خواستار این هستیم که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۲ سال اجرایی شود چرا که این کار برای یک پرستار دلگرمی است و در مقابل آن همه زحمت و سختی کار حرکت سخت و یا غیر ممکنی نیست.

 

ارتقای مزد و کارانه و تعرفه گذاری رفع تاخیر در پرداخت معوقات مزدی و بهبود شرایط شغلی از دیگر خواسته این پرستاران بود.

 

حال که یکی از کارهای راهبردی دشمن ایجاد جو روانی و موج سواری بر کوچکترین مسئله در داخل کشور و گرفتن ماهی از آب گل آلود است سوال اینجاست که چرا مسئولین مربوطه روزه سکوت گرفته اند و با این اقدام آب در آسیاب دشمن میریزند.

 

مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بر حسب وظیفه ی خود باید در این باره پاسخگو باشند که چرا باید برای دومین بار متوالی در یکماه گذشته پرستاران دست به اعتصاب بزنند؟!

 

پاسخگو باشید که آیا شما توانایی حل و فصل این مشکل را ندارید یا اینکه پرستاران ادعای درخواست نابجایی را از شما دارند؟!!

 

قطعا هر علتی معلولی دارد پس پرداخت تعرفه گذاری پرستاران و رسیدگی به مشکلات آنها گره کوری نیست که باز نشود که این امر همت مسئولینی با تدبیر را می طلبد نه مسئولین پشت میز نشین را.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9597
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.