حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

ورود متمرکز دستگاه قضایی بر رسیدگی قاطع به پرونده مخلین امنیت

  • کد خبر : 2705
  • 18 آبان 1401 - 11:29
ورود متمرکز دستگاه قضایی بر رسیدگی قاطع به پرونده مخلین امنیت
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: دستگاه قضایی در جریان اغتشاشات اخیر بصورت متمرکز بر رسیدگی قاطع به پرونده مخلین امنیت ورود کرده و ضمن تفکیک بازداشت شدگان با جمع‌آوری ادله و مستندات لازم و صدور احکام متناسب و قاطع در مقابله با این جریان اقدام نموده است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، حجت‌الاسلام حسین حسینی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری قروه اظهار کرد: دستگاه قضایی بعنوان یک نهاد تاثیرگذار در نظام حاکمیتی نقش و کارکردهای ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیر دستگاه قضایی باید مظهر عدالت، شجاعت، اقتدار و استقلال باشد و در طراز بیانیه گام دوم انقلاب و بر اساس منویات رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) عمل کند.

وی افزود: بر اساس آمار، میانگین میزان تردد ارباب رجوع به دادگستری استان بطور روزانه ۲۰ هزار نفر است و کارکنان دستگاه قضایی استان علیرغم افزایش سالانه ورودی پرونده‌ها به دادگستری با زحمات شبانه روزی خود و روحیه و کار جهادی مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.

حسینی خطاب به رئیس جدید دادگستری قروه و کارکنان دادگستری و سایر دستگاهها و نهادهای اداری و اجرایی بر لزوم تعامل دوسویه درون سازمانی و تعامل برون سازمانی تاکید کرد و گفت: این تعامل ارزنده می‌تواند در راستای اجرای سند تحول قضایی بسیار موثر باشد.

وی افزود: محورها و سیاست‌های عمده سند تحول قضایی، شامل کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها، رفع اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق بیت‌المال و حقوق عامه، پیشگیری از جرم و … است.

وی عنوان کرد: با تدبیر رییس قوه قضاییه و از ابتدای امسال و در راستای اجرایی شدن سند تحول، برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ برای تمام استان‌های کشور تدوین و ابلاغ شد و تحقق این برنامه در دادگستری استان کردستان با جدیت و برنامه‌ریزی مدون در حال اجراست.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد‌: دستگاه قضایی در جریان اغتشاشات اخیر بصورت متمرکز بر رسیدگی قاطع به پرونده مخلین امنیت ورود کرده و ضمن تفکیک بازداشت شدگان با جمع‌آوری ادله و مستندات لازم و صدور احکام متناسب و قاطع در مقابله با این جریان اقدام نموده است.

وی افزود: خارج‌نشینان مرفه بی‌درد  در جریان اغتشاشات اخیر با برنامه‌ریزی و تمرکز بر بحث مذهب و قومیت‌ها در کشورمان سعی در تفرقه افکنی میان مردم و همچنین اختلال در اقتصاد کشور داشتند.

حسینی خاطرنشان کرد: نظام سلطه با طوفان رسانه‌ای خود سعی می‌کنند تا مخاطبشان بدون تحلیل، اخبارشان را تصدیق نماید و این وظیفه همه ما است که با عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، پاسخ فتنه‌های دشمن را بدهیم البته ملت غیور ایران و بخصوص کردستانی‌ها با شرکت پرشکوه در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان امسال پاسخ مناسبی به این فتنه دادند.

در پایان این مراسم از زحمات سیدجلال حاجی نصیری با اهدای لوح ، تقدیر شد و حکم ریاست دادگستری شهرستان قروه توسط رئیس کل دادگستری استان کردستان به علی شرف بیانی اهدا شد علی شرف بیانی پیش از این معاون دادگستری شهرستان قروه بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2705
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.