حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

واقعه غديرخم در شهر حسن‌آباد‌ بیجار بازسازی و بازخوانی می‌شود

  • کد خبر : 13081
  • 11 تیر 1402 - 9:17
واقعه غديرخم در شهر حسن‌آباد‌ بیجار بازسازی و بازخوانی می‌شود
فرمانده سپاه بيجار گفت: در سالروز واقعه غدير و براي نهمین سال اجرایی آن، این بار در شهر حسن آباد از توابع شهرستان بیجار یک اتفاق بزرگ تاريخ بشريت برای تداعی و تنوير بهتر افكار عمومی بازسازی و بازخوانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی، حسين رجب پور در نشست تدوين برنامه بازسازی واقعه عظیم غدیر خم در شهرستان بیجار با اشاره به استقبال گسترده مردم از بازسازی و اجرای واقعه غدير در طول چند سال گذشته، اظهارداشت: در طی سال‌های اخیر که برنامه بازسازی واقعه غدیر با مشاركت بیش از ۵۰۰ نفر اجرا شده است، شاهد استقبال بيش از ۱۰ هزار نفر تماشاچی بوده‌ایم و قطعا با توجه به بازسازی‌های مناسب، استقبال در منطقه حسن آباد بدون شک بيشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اهميت آشنايی جوانان با وقايع دینی، حجاب و عفاف، اعتقادات و مسائل دینی گفت: در هجمه‌ای که این روزها دشمنان اسلام و دین و ملت مسلمان ایران اسلامی علیه دین و مذهب و عفاف و حجاب در پیش گرفته‌اند، این بهترین فرصت برای جذب جوانان به آموزه های غنی دین اسلام است که مي توانيم با اقدامات اولیه در بحث دعای ندبه، همایش پیاده روی و سپس بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر، ان را اجرایی نماییم.

فرمانده سپاه بیجار امنيت حال حاضر منطقه و حتي كمك به امنيت كشورهاي همسايه را ثمره خون پاک شهيدان دانست و تاكيد كرد: كشوری كه به ايمان به خدا و اهداف عاليه شهداء پايبند باشد و با پيروی از ولايت فقيه حركت نمايد، قطعا عزت و عظمت خواهد يافت.

رجب چور گفت: بيان واقعيت هاي موجود تاريخي مي تواند در تبيين و ارتقای بينش مردم و رفع ابهاماتی كه دشمنان تفرقه افكن ايجاد می كنند، نقش زيادی داشته باشد.

وی ادامه داد: بازسازی واقعه غديرخم زير نظر صاحب نظران و روحانيون حوزه های علميه قم و بيجار اجرا شده است.

وي در مورد استقبال مردم از اين برنامه افزود: هر سال بر حضور مردم براي تماشای بازسازی و دوباره خواني واقعه عظيم غدير خم افزوده می شود و بسياری از خانواده ها به همراه مهمانان تابستانی در اين مراسم حضور پيدا مي كنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار تاكيد كرد: اگر ملت آگاهانه و با علم و دانش در عرصه ای قدم بگذارند دشمنان در آن عرصه نا اميد می شوند و شكست مي خورند و اين برنامه در تنوير افكار و ارتقاي اعتقادات جوانان بسيار موثر است.

وی افزود: واقعه غدير به يك زمان و جمعيت خاص تعلق ندارد، غدير تا روز قيامت نداي ولايت اميرالمومنين حضرت علی (ع) را به گوش جهانيان مي رساند و در روز رستاخيز نيز از همگان در مورد حادثه غدير سوال خواهد شد.

رجب پور هدف اصلی بازسازی واقعه غدير را تبيين ابلاغ الهی براي تشكيل حكومت اسلامی برشمرد و اظهارکرد: پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) بارها پيش از حادثه غدير خم و حتی در كنار كعبه، ولايت حضرت علی (ع) بعد از خود را به مسلمانان اعلام كرده بودند.

وي يادآور شد: تاكيد چند باره پيامبر(ص) در صحرای غدير در حضور همه مسلمانان به منظور تحكيم و غير قابل انكار نمودن اين ولايت و ابلاغ رسمی براي بعد از رحلت خويش انجام شد.

گفتنی است طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد بازسازی غدیر خم در شهرستان بیجار، روز جمعه همزمان با عید بزرگ غدیر خم، دعای شریف ندبه از ساعت ۶ صبح در شهر حسن آباد قرائت می شود و پس از آن همایش پیاده روی تا محل اجرای بازسازی برگزار و بعد از آن واقعه غدیر خم توسط هنرمندان ولایی شهرستان بیجار، بازسازی و بازخوانی می شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13081
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.