حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

نیمه غربی کردستان درگیر آبگرفتگی معابر/ بارش‌ها تا روز جمعه ادامه دارد

  • کد خبر : 8732
  • 23 فروردین 1402 - 19:44
نیمه غربی کردستان درگیر آبگرفتگی معابر/ بارش‌ها تا روز جمعه ادامه دارد
بارش شدید باران در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد و سنندج موجب آبگرفتگی معابر و ایجاد مشکل برای عبورومرور شهروندان و خودروها شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سامانه فعال بارشی از شب گذشته وارد استان کردستان شده و در اکثر نقاط استان و بویژه در نیمه غربی شاهد بارش‌های شدید باران هستیم.

این بارش‌ها در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد و سنندج موجب آبگرفتگی معابر و ایجاد مشکل برای عبورومرور شهروندان و خودروها شده است.

بانه در شبانه‌روز گذشته با ۲۸ میلیمتر بیشترین بارش در کردستان داشته است اما با اعلام هواشناسی و صدور هشدار نارنجی در کردستان، تیم‌های عملیاتی ستاد مدیریت بحران بانه برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر دریچه‌های آبرفتی و کانال‌ها را پاکسازی کردند و تا این لحظه مشکل جدی در این شهرستان پیش نیامده است.

آخرین وضعیت هواشناسی در کردستان

رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا روز جمعه وضعیت استان ابری همراه با رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می شود.

وی از احتمال وقوع سیل خبر داد و افزود: از ظهر امروز تا ظهر روز پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی در سطح استان(بویژه نیمه غربی و جنوبی)، بارش مداوم باران همراه با رگبار شدید و رعدوبرق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ و در ارتفاعات با مه و رگبار برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه هشدار سطح قرمز صادر کرده‌ایم،گفت: در این مدت به سبب وزش باد شدید، در بعضی از ساعات هوای مناطق غربی استان با کاهش کیفیت همراه بوده و از لحاظ دمایی با کاهش نسبتا محسوس دما تا صبح شنبه مواجه خواهیم بود.

صدیقی اعلام کرد: جو استان طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پایدار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8732
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.