حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
یادداشت؛

میزخدمتهای بدون مسئول!

  • کد خبر : 17550
  • 05 مهر 1402 - 7:31
میزخدمتهای بدون مسئول!
آنگونه که مشخص است، مدیران باید با مردم بودن را بیش از گذشته تمرین کنند به همین خاطر میز خدمت می‌تواند تمرین خوبی در این امر باشد اما متاسفانه آنچه طبق شواهد حاکی است؛ این است که مسئولین حاضر به ترک میز خود حتی برای حضور پای میزخدمت هم نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، همه ساله با فرارسیدن مناسبت‌های خاص همچون هفته دفاع مقدس، دهه مبارک فجر، هفته بسیج، هفته دولت و … شاهد برگزاری میزخدمت مسئولین در جهت پاسخگویی به مردم هستیم؛ میزخدمتی که هدف از برگزاری آن رفع مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن است.

سوال؟ مگر میز ادارات میزخدمت نمی‌باشد؟

اما متاسفانه چیزی که نمود کمتری در میان مسئولین داشته است اهمیت حضور شخص مدیر و شخص مسئول در جایگاه پاسخگویی به مردم است و سوالاتی نظیر اینکه مگر میز ادارات میزخدمت نیست؟ چرا باید در بعضی ادارات خدمت به مردم در طول سال انجام نشود و به واسطه بعضی از ارگان‌ها به مناسبت‌های مختلف میز خدمت برپا گردد؟! و میزخدمتی که حتی مدیر بعضی ادارات به آن اعتقادی ندارند.

به عنوان مثال به مناسبت هفته دفاع مقدس، مسجد جامع سنندج میزبان برگزاری میز خدمت مسئولین بود و مردم نیز در مسجد همانند تمامی هفته‌های گذشته حضوری پررنگ داشتند اما متاسفانه برخی از میزهای به اصطلاح خدمت، فاقد حضور مسئول و مدیر مربوطه بودند و یکی از کارشناسان اداره مربوطه به عنوان پاسخگو حضور یافته بود که وقتی مردم به بعضی از میزها برای رفع مشکلات مراجعه می‌کردند ، افراد پاسخگو آن میز که کارشناس دسته چندمی آن ادارات می‌باشند در جواب می‌گفتند ما نمی‌توانیم و باید رئیس اداره پاسخگو باشد.

این در حالی است که یکی از مهمترین اهداف برگزاری میزخدمت آشنایی بی‌واسطه مردم با مسئول مربوطه است اما گویا برخی مسئولین هنوز اهمیت حضور در میان مردم را درک نکرده‌اند و تمایلی به حضور در بطن جامعه ندارند.

خوب است مسئولین محترم بدانند که راه‌اندازی میزخدمت این روزها دغدغه ارباب رجوع را برای حل مشکلاتی که در پروسه اداری با آن مواجه هستند تا حدودی کمتر کرده است و اهمیت خدمت به مردم در این قبیل برنامه‌ها است که مشخص می‌شود.

آنگونه که مشخص است، مدیران باید با مردم بودن را بیش از گذشته تمرین کنند به همین خاطر میز خدمت می‌تواند تمرین خوبی در این امر باشد اما متاسفانه آنچه طبق شواهد حاکی است؛ این است که مسئولین حاضر به ترک میز خود حتی برای حضور پای میزخدمت هم نمی‌شوند.

جالب اینجاست برخی از این اکیپ‌های ادارات پس از حضور در محل میزخدمت عکس یادگاری خود را گرفته و سپس باروبندیل جمع می‌کنند و می‌روند و گزارش حضور در میز خدمت خود را با همان چند قطعه عکس ارائه می‌دهند!

گویا برخی از این عزیزان با چسب‌های دوقلو به میز اداری چسبیده‌اند و ذوق و شوق خدمت در محل کار را به خدمت در بطن مردم ترجیح می‌دهند!

امیدواریم حداقل این عزیزان در ادارات خود صادقانه در خدمت مردم باشند و در جهت رفع مشکل مردم از صندلی خود فاصله بگیرند!

مجید حسن بیگی

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17550
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.