حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رئیس شورای اسلامی شهرستان دهگلان:

علم شاه کلید صلح و توسعه در سراسر جهان است

  • کد خبر : 21818
  • 18 آبان 1402 - 10:33
علم شاه کلید صلح و توسعه در سراسر جهان است
رئیس شورای اسلامی شهرستان دهگلان گفت: نقش علم بر زندگی بشر به وضوح شفاف است، اگر بخواهیم علم را به عنوان حقی برای همه قائل شویم باید بگوئیم در جامعه همه به علم ارزش و احترام می‌گذارند اما باید دانست که تا علم تبدیل به یک فرهنگ نشود نفوذ خود را در جامعه نشان نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، کشورهای جهان، دهم نوامبر را به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه‌ در تقویم رسمی ثبت کرده اند، گرایش به صلح و توسعه دو جریان فکری در تاریخ بشریت بوده که یونسکو تصمیم به بزرگداشت علم در گروه صلح و توسعه پایدار گرفته است، روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه‌ در‌برگیرنده ی اهداف و برنامه‌های کوچکتری است که کشورها و نهادهای علمی در راستای دستیابی به آن باید تلاش کنند.

سید فاروق نادری، رئیس شورای اسلامی شهر دهگلان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی بیان کرد: روز جهانی علم برای صلح و توسعه با هدف ایجاد ارتباط بیشتر میان علم و جامعه از سال ۱۳۹۱ و با پیگیری انجمن ترویج علم ایران، در مناسبت‌های تقویم رسمی کشور ثبت شد و هدف آن بهره‌مندی جامعه از ثمرات علم، فناوری و نوآوری، معرفی پیشکسوتان و شخصیت‌های علمی برجسته کشور، ایجاد بستری جهت آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌ها و مشاغل علمی، بازدید عمومی از مراکز و مؤسسات مؤثر در ایجاد تعامل بین علم، صلح و توسعه و معرفی برخی موقعیت‌های نو که موجب ارتقا‌ کیفیت عمومی زندگی می‌شود است.

نادری رئیس شورای اسلامی دهگلان گفت: روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، فرصتی برای موسسات علمی و دانشمندان فراهم می شود تا در مورد صلح و توسعه که از اساسی ترین مفاهیم اجتماعی است، به بحث و تبادل نظر بپردازند.

نادری در ادامه اضافه کرد: آمریکا و متحدان اروپایی اش در طی سالهای گذشته ثابت کرده اند که به هیچ کدام از قوانینی که برای استفاده از سلاح‌های هسته ای و میکروبی وضع شده است پایبند نبوده و بدین وسیله توانسته اند جنایات بسیاری از جمله بمباران اتمی دو شهر ژاپن و بمباران‌های فسفری در غزه را مرتکب شوند.

وی تأکید داشت: عدم همکاری شرکت‌های تامین‌کننده اقلام درمانی با ایران به‌دلیل تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و در سایه انفعال و همراهی اروپا، ایجاد اخلال عمدی در خرید دارو برای بیماری‌های خاص و حاد، تحریم هواپیمایی کشوری و مختل کردن حمل‌ونقل به‌هنگام انتقال اقلام پزشکی به ایران در کنار تصریح مقامات آمریکایی مبنی بر عمدی بودن فشار حداکثری بر مردم ایران، نشان می‌دهد آمریکا و متحدان آن، حقوق‌بشر، حق بر سلامت و حیات مردم ایران را نقض کرده و مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.

وی عنوان کرد: تحریم‌های دارویی از جمله ظلم‌های ایالات متحده علیه ملت ایران است اما مشاهده می‌شود وزیر خارجه آمریکا به دروغ اعلام کرد این تحریم‌ها نظام ایران و مقامات آن را هدف گرفته‌ در حالیکه مردم ایران را تحت فشار قرار داده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند بیان برخی اظهارنظرها برای انحراف افکار عمومی دنیا دیگر فایده ای ندارد زیرا واقعیت‌ها در زمینه تحریم دارویی کاملا مشخص است.

نادری در ادامه اظهار داشت: بدون شک تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا جنایت علیه بشریت است و سازمان‌های بین المللی باید هر چه سریع تر نسبت به این رفتار خصمانه واکنش جدی نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا سبب شده که کودکان و سایر افراد مبتلا به این بیماری در ایران نتوانند از حق سلامت بهره‌مند شوند، ممانعت از دسترسی افراد به تجهیزات درمانی، نقض آزادی انسان‌ها برای برخورداری از حق سلامت بوده و در صورتی که به درد و رنج بیشتر آنها منجر شود کاملا غیر انسانی است، حتی اگر غیر عمد باشد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: این جنایت که تا به امروز، تنها مورد استفاده از سلاح هسته‌ای در جامعه بشری و هولناکترین جنایت در کشتار دسته جمعی انسان‌ها بوده است؛ با گذشت سه ربع قرن همچنان بر پیشانی سیاه آمریکا مانده است و داغ آن هرگز از بین نمی‌رود و جای پرونده این جنایت اتمی آمریکا روی میز محاکم و مجامع بین المللی مدعی ایجاد صلح و امنیت در جهان برای رسیدگی و مجازات عاملان خالی است، کاربرد سلاح‌‌های هسته‌ای ناقض منشور ملل متحد بوده و از موجبات ارتکاب جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر دهگلان با اشاره به بالا بودن شتاب تولید علم در ایران در مقایسه با کشورهای همتراز در سال‌های گذشته در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه در ۲ دهه اخیر با تلاش‌هایی که انجام شده، کشور ما در وضع مناسبی از نظر تولید علمی به لحاظ کمی قرار گرفته و در مقاطعی، ایران به عنوان یکی از کشورهای پرشتاب جهان از لحاظ تولیدات علمی انتخاب شده است، برای مثال در زمینه بیماری‌های نقص ایمنی اولیه، ایران یکی از ۱۰ کشور برتر تولیدات علمی محسوب می‌شود.

نادری در پایان گفت: نقش علم بر زندگی بشر برهمگان واضح است اما اگر بخواهیم علم را به عنوان حقی برای همه قائل شویم باید گفت در جامعه همه به علم احترام گذاشته و ارزش می‌نهند اما تا علم تبدیل به یک فرهنگ نشود نفوذ خود را در جامعه نشان نخواهد داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21818
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.