حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

ساخت کارخانه لوازم خانگی در سنندج

  • کد خبر : 13015
  • 10 تیر 1402 - 8:06
ساخت کارخانه لوازم خانگی در سنندج
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: احداث کارخانه لوازم خانگی بزرگ در سنندج با جذب سرمایه‌گذار خارجی ممکن شده و انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی تولید در این حوزە باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، بختیار خلیقی اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۱٤۰۲ به نام سال مهار تورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری، انتظار می‌رود در این راستا قدم‌های بزرگ و موثری برای مردم شریف استان برداریم.

وی عنوان کرد: مجموعه صنعت، معدن و تجارت در حوزه اصناف ۸۵ هزار واحد صنفی را در قالب ۱۰ اتاق اصناف و ۱۴۵ اتحادیه صنفی ساماندهی کرده است؛ اصناف در چهار رسته تولیدی صنفی، خدمات صنفی، توزیعی و خدماتی به شهروندان و مصرف کنندگان ارائه خدمت می‌کند.

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت کردستان بیان کرد: همچنین جامعه بزرگ اصناف در زمینه تنظیم بازار و نظارت بر آن وظیفه بزرگی را بر دوش دارند.

خلیقی با اشاره به این که در بحث نظارت بر اصناف نباید متکی بر دولت بود، یادآور شد: کنترل و نظارت بر بازار باید با کمک اصناف صورت گیرد و تامین رفاه و آسایش بازار و مصرف کنندگان امری جدی است.

وی ادامه داد: استان کردستان استانی است که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم به سمت صنعتی بودن حرکت می‌کند و با حمایت‌های استاندار برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت، معدن و واحدهای تولیدی جذب شده و سبب توسعه استان شوند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: انتظار می‌رود با احداث کارخانه بتوانیم در راستای اشتغال آفرینی مد نظر که همانا هدف مقامات ارشد استان است، حرکت کنیم.

خلیقی اظهار کرد: در حوزه صنعت یک هزار و ۲۷ واحد صنعتی داریم که ۶۵ درصد آن فعال، ۲۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال و ۱۶۲ واحد صنعتی هم غیرفعال است.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شدە از سوی سازمان صمت و حمایت مسئولان، کارخانە بستنی عسل، فعال شده و برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد کردە است.

خلیقی یادآور شد: در حوزه معدن نیز استان در حوزه تولید طلا رتبه اول، در زمینه ذخیره طلا رتبه دوم و در زمینه سنگ آهن هم رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است؛ در زمینه تجارت نیز استانی مرزی هستیم که سالانه ۶ میلیارد دلار مبادلات تجاری داریم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13015
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.