حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

راننده تاکسی تنها اشتغال بیجاری‌ها

  • کد خبر : 25565
  • 03 دی 1402 - 7:43
راننده تاکسی تنها اشتغال بیجاری‌ها
بيكاری يكی از موضوعاتی است كه در شهرستان‌ بيجار به معضلی تبديل شده است و بيكاران اين شهر که توان مهاجرت ندارند، برای داشتن شغلی زود بازده، به رانندگی تاكسی چشم دوخته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بيكاری در اغلب شهرهای كشور و بويژه استان كردستان نقل اول همه محافل و مجالس سياسی و اقتصادی شده است و تاكنون كارشناسان برای آن نسخه‌های زيادی پيچيده‌اند، و هنوز به نتيجه خاصی نرسيده است.

برخي پروژه‌های صنعتی و تولیدی بزرگی در شهرستان در حال فعالیت و افق بهره‌بردرای حداقل پنج‌ساله دارند امّا امروزی که جوان بیجاری بیکار و متأهل، فعاليت‌های به ظاهر اشتغالزا مانند راننده تاكسی در ميان عده‌ای برای امرار معاش و يک قوت حلال، جايگاه نسبتا خوبی پيدا كرده است و در حال تبديل شدن به بازار سياه است.

ناوگان عمومی اين شهرستان، از قدمت زيادی برخوردار است و تعداد زيادی از وسايل نقليه تاكسی و سرويس آژانس‌ها، به عنوان وسايل نقليه فرسوده شناخته شده‌اند و نياز ضروری به تغيير دارد.

روزانه ۳۰ هزار مسافر در بیجار جابه‌جا می‌شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل عمومی شهرداری بیجار گفت: روزانه حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر در بیجار با استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری جابه‌جا می‌شوند.

سیدعلیرضا محمدی اظهارکرد: اخلاق‌مداری و امانت داری اولویت اصلی تاکسیرانی بیجار است چرا که، رانندگان تاکسی بخش عمده‌ای از مسافران شهری را جا به جا می‌کنند و برخورد آنان با مردم اهمیت بسیاری دارد.

وی با اعلام اینکه ناوگان حمل و نقل شهری بیجار در ۲بخش تاکسی و مینی‌بوس نوسازی شده و ناوگان جوانی دارد، افزود: از نظر بار در شهرستان نابسامانی‌هایی وجود داشت که با توجه به استقرار واحد بار در سازمان مدیریت حمل و نقل در شهرستان بیجار در صدد ساماندهی بار شهری هستیم که از نظر رونق اقتصادی شهر اهمیت بسیاری دارد.

محمدی افزود: مدیرعامل ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان بیجار از افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی افزایش نرخ در این حوزه طی سال جاری، خبر داد و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی بیجار دارای ۲۳۵ دستگاه تاکسی و ۱۲ مینی بوس است که روزانه ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر مسافر را جابه‌‎جا می کند.

وی‌گفت: در بحث فعال کردن پرداخت الکترونیکی تاکسی، مینی بوس و پایانه های شهرستان نیاز به سرمایه بخش خصوصی است و ورود بخش خصوصی در این زمینه اهمیت بسیاری دارد.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل عمومی شهرداری بيجار و حومه به ظرفيت برخی مسيرها و خيابان‌های بيجار اشاره كرد و گفت: عرض كم خيابان‌ها و يا نداشتن محل عبورعابر پياده مناسب، تعداد زياد خودرو و معابر كم عرض موجب شده است كه برخی خيابان‌های شهر پر ترافيک شود و در ساعاتی ترافيک به اوج خود برسد.

وی از مشكل ترافيک بيجار در ساعاتي از روز، به عنوان يک معضل اشاره‌ و تاكيد کرد: نبود پاركينگ عمومی در مركز شهر موجب شده است تخلفات رانندگی افزايش و مردم برای پارک خودروها با مشكلات زيادی مواجه شوند كه ناوگان عمومی نيز از آن بی‌نصيب نخواهد بود.

محمدی در ادامه به بيكاري طولاني مدت و مزمن به عنوان يكی از مشكلات و معضلات آشكار و پنهان در شهرستان بيجار اشاره‌كرد و گفت: اغلب جوانان و افراد بيكار به سوی خريد تاكسی روی می‌آورد و اين افزايش تقاضا باعث شده است قيمت خط تاكسی در بيجار نسبت به ديگر شهرها و استان‌های همجوار خيلی گرانتر و هر روز سير صعودی داشته باشد.

به گفته وی متوسط درآمد یک راننده‌تاكسی در فصل مناسب كار پس از كسر هزينه‌های خودرو، حدود ۶میلیون‌ريال برآورد مي شود كه اين درآمد ثابت نيست و در برخی روزها كاهش و در روزهايی از سال افزايش می يابد.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل عمومی شهرداری بيجار و حومه به فعاليت سه دستگاه تاكسي ويژه بانوان اشاره و خاطرنشان كرد: بجز تعداد ۲۳۰ مالک و راننده تاكسي، تعداد۲۲۰ نفر نيز به عنوان كمک راننده داراي پروانه فعاليت هستند و همكاری دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25565
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.