حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

دومین حاجی کردستانی در سرزمین وحی درگذشت

  • کد خبر : 13038
  • 10 تیر 1402 - 13:33
دومین حاجی کردستانی در سرزمین وحی درگذشت
دبیر مدرسه حج استان کردستان گفت: متاسفانه ‌حاج صالح باقدم زائر بزرگوار 75 ساله ی کاروان ۲۵۰۱۷ شهرستان مریوان بعد از انجام اعمال حج شب گذشته بر اثر گرمازدگی در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفت.

ماموستا سید عارف عنایتی، دبیر مدرسه حج استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی اظهار کرد: متاسفانه ‌حاج صالح باقدم زائر بزرگوار ۷۵ ساله ی کاروان ۲۵۰۱۷ شهرستان مریوان بعد از انجام اعمال حج شب گذشته بر اثر گرمازدگی در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه مسن ترین زائر حاجی امسال از شهرستان بانه نیز اولین زائر کردستانی بود که پس از اعمال حج در سرزمین منی وفات کرد گفت: گرمای امسال در عربستان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده و همین امر باعث شده است که بیشتر زائران گرمازده شوند.

وی ضمن تسلیت به خانواده این حاجی بزرگوار گفت:  باکمال تاسف و تاثر، درگذشت حاج صالح باقدم ( زائر بزرگوار کاروان ۲۵۰۱۷) در این روز های مبارک و در سرزمین وحی را به شما عزیزان وخانواده بزرگوارتان، عوامل وزائران عزیز کاروان ۲۵۰۱۷ شهرستان مریوان تسلیت عرض نموده و از خداوند مهربانی ها برای آن یار سفر کرده علو درجات ،فردوس برین، رحمت واسعه، غفران الهی و هم نشینی با رسول الله (ص) و صالحان و برای شما عزیزان شکیبایی، سربلندی و سرفرازی و پاداش بی پایان پروردگار مهربانی ها و سلامتی و خیر و برکت هردو سرا را مسئلت می نماییم.

گفتنی است؛ در سال‌های گذشته سرماخوردگی، شعف و بی‌حالی، کوفتگی و گرفتگی عضلات از مهم‌ترین بیماری‌های شایع در ایام حج تمتع بوده است که امسال با توجه به گرمای هوا، گرمازدگی هم افزایش خواهد یافت. البته مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان فعال است و در صورت نیاز، پزشکان این مرکز در درمانگاه‌های مدینه و مکه به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13038
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.