حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
مدیرکل هواشناسی کردستان:

دمای هوای کردستان به ۷درجه زیر صفر رسید

  • کد خبر : 3821
  • 19 آذر 1401 - 12:12
دمای هوای کردستان به ۷درجه زیر صفر رسید
مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه سقز با دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین شهر استان بود، گفت: این سرمای شدید همچنان تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، رحیم صدیقی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی در کردستان اظهار داشت: امروز سامانه بارشی وارد آسمان استان نمی‌شود اما در ارتفاعات و گردنه‌ها شاهد ریزش برف خواهیم بود.

وی از کاهش محسوس دما در کردستان خبر داد و افزود: شب گذشته دمای کل شهرستان‌های استان به جز روستای سلین اورامان، زیر صفر درجه بود و این سرما همچنان تا روز دوشنبه هفته جاری در استان ادامه داشته و تغییر آنچنانی نخواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه سقز با دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین شهر استان بود، گفت: دمای هوا در شب گذشته در سنندج نیز ۳ تا ۴ درجه زیر صفر بود و در حال حاضر نیز همچنان شاهد این وضعیت و کاهش دما هستیم، اما از روز دوشنبه شب تا چهارشنبه هفته جاری سامانه جدید بارشی به صورت نسبتاً ضعیف وارد استان شده و ۲ تا ۳ درجه هوا گرم‌تر می‌شود.

وی اذعان کرد: این سرمای شدید باعث خسارات به بخش کشاورزی استان کردستان شده است.

صدیقی با ذکر اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، از روز چهارشنبه هفته جاری نیز مجدداً دمای هوا در سطح استان کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: از روز پنج‌شنبه این هفته نیز سامانه جدید بارشی وارد آسمان کردستان شده که جزئیات آن به‌موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان با تأکید بر اینکه کوهنوردان با توجه به ریزش برف و فعالیت سامانه بارشی از هر گونه صعود به ارتفاعات و قلل استان کردستان پرهیز کنند، یادآور شد: همچنین رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی کردستان را دارند، وسایل ایمنی و گرمایشی  به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3821
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.