حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

درآمد ۴۵۶ میلیارد تومانی دولت از محل فروش جایگاه‌های مرزی کردستان

  • کد خبر : 12059
  • 20 خرداد 1402 - 7:49
درآمد ۴۵۶ میلیارد تومانی دولت از محل فروش جایگاه‌های مرزی کردستان
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از درآمد 456 میلیارد تومانی دولت در سال 1401 از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‏فروش ‏جایگاه‌‌های مرزی استان کردستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی جهانبخش نوکانی در جریان بازدید نماینده مردم شهرستانهای مریوان و سروآباد در مجلس از تاسیسات انبار نفت سنندج با ارائه گزارشی از عملکرد تامین و توزیع فرآورده های نفتی، توسعه ‏زیرساخت‌های سوخت‌رسانی، مکانیزه کردن فعالیت‌ها، و پروژه‌های در دست اقدام اظهار داشت: در حال حاضر ۸۸ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۴ جایگاه سی ان جی ‏در سطح استان فعال هستند.

وی افزود: بر اساس ‏نیاز عملیاتی ،رشد جمعیت و گستردگی جغرافیایی و تعداد جایگاه ‏عرضه موجود، عملیات احداث ۷ ‏جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و دو جایگاه دیگر سی ان جی  نیز در حال انجام است.‏

نوکانی خاطرنشان کرد: ناترازی گاز طبیعی در سال گذشته و محدودیت اعمال ‏شده در تامین گاز ‏طبیعی مورد نیاز نیروگاه ، صنایع و دیگر واحدهای تولیدی در استان ، با تلاش و برنامه‌ریزی همکاران ‏منطقه در تأمین سوخت جایگزین نفتگاز و نفت‌کوره در نیروگاه‌ ،صنعت سیمان و واحدهای تولیدی جبران ‏شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۹۴ میلیون لیتر ‏نفت‌گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ارسال شد.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی استان و‎ ‎وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، از ‏تردد میانگین روزانه ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی و ترانشیپی از مرزهای استان خبر داد.

نوکانی عنوان کرد: ‏جلوگیری از عرضه خارج از ‏شبکه نفتگاز، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، تسریع در امور کنترل ‏کامیون‌های ترانزیتی، درآمدزایی دولت و …از جمله مزایای ‏استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری و پایش ‏و کنترل کارکنان این شرکت است که در سال ۱۴۰۱ از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‏فروش ‏جایگاه‌‌های مرزی استان بیش از ۴۵۶ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

‏مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفتگاز ‏بخش ‏کشاورزی، اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفت سفید و گاز مایع، استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری در ‏‏کنترل و عرضه سوخت در مرزهای خروجی استان، بازدید کارشناسان منطقه به ‏صورت منظم از مصرف ‏کنندگان عمده وجزء و…. را از دیگر اقدامات منطقه عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12059
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.