حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

دانش‌آموز کردستانی قهرمان رقابت‌های جهانی کشتی ناشنوایان شد

  • کد خبر : 16605
  • 19 شهریور 1402 - 7:52
دانش‌آموز کردستانی قهرمان رقابت‌های جهانی کشتی ناشنوایان شد
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: بهنیا امامی دانش‌آموز با نیاز ویژه توانمند سقزی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان ناشنوایان جهان به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، طالب محمدی در این باره اظهار کرد: این دانش‌آموز بااستعداد سقزی در رده سنی جوانان به نمایندگی از استان کردستان همراه با تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان کشور به رقابت‌های قهرمانی جهان در کشور قرقیزستان اعزام و صاحب مدال طلا شد.

وی افزود: امامی در وزن ۷۹ کیلوگرم، در دور اول، کشتی گیر قزاق را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش روی برداشت و در دور دوم کشتی گیر ترکیه را ۱۰ بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: این کشتی‌گیر با اخلاق وخوش تکنیک سقزی در مسابقه فینال با امتیاز عالی حریف ترکیه ای خود را که سال قبل به مقام قهرمانی رسیده بود شکست داد وبه مقام قهرمانی جهان دست یافت.

وی با بیان اینکه پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد وفرنگی ۲۰۲۳جوانان ناشنوایان در بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است، گفت: بهنیا امامی، اولین دانش آموز دارای آسیب شنوایی استان است که به اردوی آماده‌سازی و انتخابی تیم ملی کشتی ناشنوایان کشور دعوت شد تا بتواند زیر نظر مربیان کادر فنی تیم ملی تمرین وافتخار آفرینی کند.

محمدی ادامه داد:امامی کشتی‌گیر با استعداد و آینده داری است که فنون کشتی را از مراحل پایه با موفقیت طی کرده است و امید است با عضویت در تیم ملی کشتی ناشنوایان کشور بتواند افتخارات دیگری هم کسب کند.

بهنیا امامی تحت آموزش تلفیقی فراگیر در پایه دوازدهم مدرسه پشتیبان استثنایی بوستان سقز در حال تحصیل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16605
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.