حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
استاندار کردستان گفت:

حل مشکلات کردستان نیازمند تلاش جهادی مردم و مسئولان

  • کد خبر : 20164
  • 05 آبان 1402 - 0:31
حل مشکلات کردستان نیازمند تلاش جهادی مردم و مسئولان
استاندار کردستان گفت: حل مشکلات استان نیازمند کار جهادی و شبانه‌روزی است و باید ارتباط با گروه‌های مردمی بیشتر شود و شیرین‌ترین جلسات که خستگی مردم را به در می‌کند نشست با جوانان انقلابی و جهادی است که مؤثر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر پنج‌شنبه در آئین اختتامیه رویداد «ایران به توان ما» در سنندج اظهار کرد: هر دولتی با شعاری بر سرکار می‌آیند و کار می‌کنند اما در ارزیابی دولت‌ها نقل می‌شود که شعارها محقق نشده و تبعاتی نیز داشته است و شعارها در تضعیف اعتماد عمومی نقش داشته‌اند.

 

وی اعلام کرد: رویکرد دولت سیزدهم در قالب سازوکارهایی دنبال می‌شود و نشان می‌دهد دولت سیزدهم شعاری و تبلیغاتی نیست بلکه اعتقادی است و رویکرد و عملکرد رئیس جمهور آن است که عملاً شعار خود را محقق می‌کنند.

 

لزوم رسیدن کردستان به میانگین کشوری در همه شاخص‌ها

زارعی‌کوشا تصریح کرد: کردستان هفته آینده برای سومین بار میزبان رئیس جمهور خواهد بود و این مهم بیانگر توجه دولت به استان کردستان است و برآنیم تا کردستان را در دولت سیزدهم به میانگین کشوری در همه شاخص‌های برسانیم.

 

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: لازم است گروه‌های مردمی پای کار بیایند و با مدیران مواجهه و به تعامل و ارتباط الزام شوند و برای تحقق تلاش کنند.

 

زارعی‌کوشا اعلام کرد: در دوران مسئولیتم ۱۱۰ سفر کاری شهرستانی داشته‌ام چرا که معتقدم کار بدون حضور در میدان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

 

حل مشکلات کردستان نیازمند تلاش جهادی مردم و مسئولان

وی با بیان اینکه کردستان امروز با ابتدای انقلاب تفاوت زیادی دارد و متحول شده است، افزود: در بسیاری از موضوعات زیرساختی فرصت‌هایی از دست رفته است اما وقتی با یک عقب ماندگی مواجه هستیم می‌بینیم که در راه روستایی ۲۰ درصد با میانگین کشوری فاصله داشتیم، بیش از ۵۰۰ روستا داریم که طرح هادی در آنجا اجرا نشده است، در حوزه حمل و نقل، آزاد راه در استان نداریم و اینها مشکلاتی است که باید با اطلاعات دقیق و تلاش جهادی برطرف شود.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: حل این مشکلات نیازمند کار جهادی و شبانه‌روزی است و باید ارتباط با گروه‌های مردمی بیشتر شود و شیرین‌ترین جلسات که خستگی مردم را به در می‌کند نشست با جوانان انقلابی و جهادی است که مؤثر است.

 

وی از گروه‌های مردمی و جهادی که در این رویداد شرکت کردند، تقدیر کرد و گفت: انسجام بخشی به فعالیت‌های جهادی امر مهمی است که باید سامان یابد.

 

تشکیل گروه‌های مشورتی

استاندار کردستان اذعان کرد: مجموعه گروه‌هایی تحت عنوان گروه‌های مشورتی تشکیل یافته به طوری که به عنوان مشاوران افتخاری به صورت تخصصی در هر حوزه‌ای به مدیران و فرمانداران مشورت می‌دهند

 

زارعی‌کوشا گفت: در شهرستان‌ها نیز یک گروه مشورتی با حضور جوانان دغدغه مند و توانمند برای فرمانداران تشکیل می‌شود تا ایده‌ها و اهداف اجرا شود و جلسات منجر به نتیجه شود.

 

وی اضافه کرد: از گروه‌های مردمی خواست روی طراحی نو برای استفاده از ظرفیت‌های مردم و مسئولان کار کنند

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه عدم داشتن اطلاعات دقیق آسیب رسان است، گفت: دیتا و اطلاعات ما اگر دقیق نباشد کار ضعیف پیش خواهد رفت و مخاطبان را سردرگم و بدبین خواهد کرد به عنوان مثال کمپین‌هایی در خصوص مبحث آب شرب سنندج تشکیل شده بود که اطلاعات متفاوتی از اطلاعات مدیران حوزه آب را مطرح می‌کردند و نیاز بود اطلاعات دقیق و یکی شود.

 

ظرفیت‌های کردستان به‌درستی معرفی نشده است

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کردستان به‌درستی معرفی نشده است، افزود: کردستان دارای ظرفیت گردشگری، آب و هوای مطبوع و طبیعت چشم نوازی است که زمینه جذب گردشگران است و در فصل بهار اورامانات کردستان بی‌نظیر است و باید بخوبی معرفی شود.

 

وی اضافه کرد: باید برای معرفی کردستان زمینه‌سازی شود و از تمامی ظرفیت‌های استان در استان استفاده کرد.

 

استاندار کردستان برگزاری جشنواره‌های مختلف، تردد زائران اربعین از باشماق مریوان، برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را از ظرفیت‌های کردستان برشمرد و گفت: کردستان نیازمند حمایت و مشوق و استثناهای دولت است.

 

زارعی‌کوشا عنوان کرد: امروز دغدغه بازارچه‌های مرزی که مطالبه اصلی مردم بود با کمک دستگاه‌های مسئولان و عنایت دولت بازگشایی شد و امروز بازارچه مرزی بانه بازگشایی و موجب نشاط مرزداران شده است

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20164
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.