حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

جهاد تبیین با نقش‌آفرینی رسانه‌ها محقق می شود/نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد

  • کد خبر : 6559
  • 23 بهمن 1401 - 12:10
جهاد تبیین با نقش‌آفرینی رسانه‌ها محقق می شود/نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد
هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با معرفی برگزیدگان در استان کردستان به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ابوذر که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: از دست‌اندرکاران این جشنواره در سطح کشور و استان که برای برگزاری زحمات زیادی تقبل و محورهای بسیاری خوبی طراحی کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی گفت: ۱۱ محور در ۱۱ قالب مختص به این جشنواره از جمله شعار سال و مقابله با آسیب‌های اجتماعی طراحی شده که خوب و عام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیداری که متناسب با این حوزه و بررسی علت‌های طلاق، بیکاری برگزار شد، فرموده این جلسه یکی از جلسات مهم بعد از انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی کمی از جمله زنان سرپرست خانوار و طلاق در استان نداریم، افزود: حاشیه‌نشینی در کردستان آسیب‌شناسی شود.

پورذهبی محور دیگر این جشنواره را بیان دستاوردهای انقلاب و قابل تقدیر توصیف کرد و ابراز داشت: دستاوردهای انقلاب باید دیده شود نه صرف شنیدن، پیشنهاد می‌شود از این کارها با حضور اصحاب رسانه، ماموستایان، دانشجویان و غیره انجام شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، ناامید کردن مردم را گناه نابخشودنی خواند و اظهار کرد: اخلاق‌گرایی دچار مشکلاتی بوده و دشمنان همواره دنبال دروغ‌پراکنی و وارونه‌ جلوه‌دادن واقعیت‌ها هستند، پیشنهاد می‌شود که معنویت در کارها، انقلاب و دستاوردهای نظام رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه عمق دقت در انعکاس اخبار و آمارها و تیترزنی رعایت شود، خاطرنشان کرد: باید تیترها و هدف از کار همچون تیری به دل مخاطب بنشیند.

پورذهبی با بیان اینکه زیبایی و جذابیت نیز در کارها و انجام رسالت رعایت شود، عنوان کرد: اخبار، مستند و فیلم‌ها باید تاثیرگذار و تفکرساز باشد، چرا که در این صورت تاثیرگذاری خودش را خواهد داشت، هدفی که در فیلم‌هایی همچون “ایستاده در غبار و آخرین‌ روزهای زمستان و موقعیت مهدی” دیده می‌شود.

برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر در کردستان/ ارسال ۴۰۸ اثر به دبیرخانه

حجت رشیدی مسئول سازمان بسیج رسانه استان کردستان از ارسال ۴۰۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

وی افزود:این جشنواره که برای هشتمین سال متوالی در کردستان در حال برگزاری است پس از از جمعبندی و داوری آثار نفرات برتر، تعداد ۴۰۸ اثر در مجموع به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و  ۱۰اثر به عنوان آثار برتر بخشهای مختلف برای رقابت در جشنواره کشوری به دبیرخانه این جشنواره در  تهران ارسال شده و تاریخ دوم اسفند در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر در تهران نفرات برتر در سطح کشور نیز مشخص خواهند شد.

وی شناخت ظرفیت و توانمندی رسانه‌ای و صاحبان فکر و قلم را هدف این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود که به سمت تولید محتوا برویم، رسانه‌ای موفق است که اثرگذاری خود را متناسب با شرایط قرار ندهد بلکه باید واقعیت‌ها را بیان و مطالبه‌گر باشند.

مسئول بسیج رسانه استان کردستان عنوان کرد: رسانه‌ای موفق و در تراز انقلاب اسلامی است که شجاعت مطالبه‌گری و بیان خدمات نظام و دولت را داشته باشد.

جهاد تبیین با نقش آفرینی رسانه ها محقق می شود/نیازمند امیدآفرینی رسانه ای در جامعه هستیم

استاندار کردستان گفت: نیاز داریم که حقایق جامعه تبیین شود و این مهم در استان کردستان با نقش آفرینی رسانه ها محقق می شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: جا دارد که برای حضور باشکوه مردم کردستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به همه کردستانی ها تبریک بگوییم.

وی افزود: امروز وقتی صحبت از جهاد تبیین می شود اولین حوزه ای که مطرح می شود، حوزه رسانه است و جهاد تبیین با فعالیت رسانه ای محقق می شود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: نیاز داریم که حقایق جامعه تبیین شود و این مهم در استان کردستان با نقش آفرینی رسانه ها محقق می شود.

زارعی کوشا افزود: تور خدمت را برای اقشار مختلف مردم برگزار خواهیم کرد تا کارهایی که صورت گرفته را مردم از نزدیک ببینند.

وی تصریح کرد: امروز نارسایی زیاد است اما نمی شود فقط مشکلات را دید و کارهایی که انجام شده را نبینیم.

استاندار کردستان افزود: ظرفیت های بسیاری در استان وجود دارد اما باید به این مهم توجه کرد که چقدر از این ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع امیدآفرینی و آگاهی بخشی بسیار مهم است و انتظار می رود هم خدمات و تلاش ها در رسانه های جبهه انقلاب بازتاب یابد و هم مشکلات و نارسایی های اجتماعی از طریق رسانه ها منتشر شود.

استاندار کردستان اظهار داشت: جایگاه استان را در رسانه های ملی باید تقویت کنیم و پروژه ها و طرح های ملی پیوست رسانه ای داشته باشند.

در پایان برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان معرفی و تجلیل شدند

در بخش گزارش خبری، جایزه رتبه سوم مشترک به سونیا محمدی و جواد عبدالله‌زاده، رتبه دوم به رضا رحیمی و شیلان صلواتی و رتبه اول به کلثوم مومنی اهدا شد.

در بخش گزارش تحقیقی؛ رتبه سوم به طاهره جلوه‌خانی از بیجار، رتبه دوم به هیوا محمدپور از دیواندره، و رتبه اول به گل‌آرا ظاهری از کردتودی رسید.

در بخش مصاحبه؛ رتبه سوم مشترک به عدالت ناصری و ملیحه صیفی، رتبه دوم به مهوش رحیمی از پایگاه خبری آفتاب دل و رتبه نخست به نشمین نوشادی از کردپرس تعلق گرفت.

در بخش تیتر؛ رضا رحیمی و دلنیا گوهری از خبرگزاری ایسنا رتبه سوم و دوم و کلثوم مومنی از خبرگزاری ایرنا رتبه نخست را از آن خود کردند.

در بخش یادداشت نیز؛ رتبه سوم به سمیرا مرادپور از ماهنامه روژمان، رتبه دوم نامدار حیدریان از برناو رتبه نخست کردپرس رسید.

در بخش عکس؛ رتبه سوم به فرید باغه و رتبه دوم به ناصر عباسعلی نیا از خبرگزاری مهر و رتبه نخست به مصلح پیرخضرانیان از ایرنا رسید.

در بخش ویدئویی نیز محسن عبدالملکی رتبه سوم، مرتضی یوسفی و روح‌الله زرین به صورت مشترک رتبه دوم و رامیار غفاری از خبرگزاری تسنیم رتبه نخست را کسب کردند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6559
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.