حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
با حضور مسئولان ملی و استانی؛

جشنواره پدر و پسر، مادر و دختر و مسابقات ورزشی ژیمناستیک دانش‌آموزان در سنندج افتتاح شد

  • کد خبر : 15172
  • 21 مرداد 1402 - 9:37
جشنواره پدر و پسر، مادر و دختر و مسابقات ورزشی ژیمناستیک دانش‌آموزان در سنندج افتتاح شد
آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی پدر و‌ پسر، مادر و دختر و مسابقات ژیمناستیک دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی سراسر کشور در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با حضور استاندار کردستان، رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان، ناظرین فدراسیون و دیگر مسئولان ملی و استانی؛ آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی پدر و‌ پسر، مادر و دختر و مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دوره دوم ابتدایی سراسر کشور در سالن آزادی سنندج برگزار شد.

استاندار کردستان در آیین افتتاحیه، ضمن خیرمقدم به همه دانش آموزان و اولیاء آنان جهت حضور در استان فرهنگی کردستان، برگزاری این جشنواره را نماد توجه به ابعاد فرهنگی ورزش دانش آموزی توصیف کرد و استعدادیابی در آن را مهم قلمداد نمود.

اسماعیل زارعی کوشا با قدردانی از وزارت آموزش و پرورش در اعطای میزبانی این جشنواره به شهر سنندج، از همه دست اندرکاران برگزاری آن تشکر، و ابراز امیدواری نمود مهمانان پس از پایان جشنواره با خاطره خوش استان را ترک نمایند.

هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آئین، ضمن تقدیر از حسن اعتماد وزارت آموزش و پرورش به استان کردستان عنوان کرد: برگزاری چنین مسابقات و جشنواره‌هایی سبب ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان ما می‌شود که جزء اهداف سند تحول بنیادین به عنوان یک سند فرادستی است.

ناظمی جلال آماده‌سازی دانش‌آموزان برای زندگی آینده را مهم دانست و با اشاره به دنبال کردن این هدف در قالب این جشنواره، گفت: باید در این نوع گردهمایی‌ها به دنبال مهارت آموزی به دانش آموزان بود.

وی در پایان سخنانش به مسأله اخلاق در ورزش نیز پرداخت و خاطر نشان کرد: در رقابت‌های ورزشی باید اخلاق مداری را ترویج داد تا به عنوان یک محور مهم همواره در این رقابت مد نظر قرار گیرد.

بابویی رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی هم در این آئین با تقدیر از میزبانی خوب استان کردستان اظهار داشت: اگر به دنبال شور و نشاط اجتماعی هستیم باید به دنبال گسترش این دست فعالیت ها باشیم چون ثمره آن به سطح جامعه بر می‌گردد.

وی در ادامه سخنان خود رفاقت در جشنواره‌ها را بر رقابت ارجح دانست و با بیان اینکه نباید در چنین مسابقاتی دوستی و رفاقت فدای رقابت گردد از دانش‌آموزان خواست به دنبال پیدا کردن دوستان جدید باشند و با تعامل با آن‌ها مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند.

گفتنی است در این آئین ضمن اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، تیم‌های حاضر در افتتاحیه مقابل مسئولان حاضر در سالن رژه رفتند و مشعل مسابقات نیز به وسیله یکی از دانش آموزان ورزشکار و سرآمد در سطح کشوری روشن گردید.

گفتنی است این جشنواره تا ۲۸ مردادماه ادامه دارد که از ۲۴ مردادماه کاروان دختران و‌ مادران وارد استان می‌شوند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15172
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.