حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
یادداشت؛

تمسک به قرآن و اسلام، تنها ریسمان رهایی از گودال ظلمت و تاریکی

  • کد خبر : 14728
  • 10 مرداد 1402 - 10:09
تمسک به قرآن و اسلام، تنها ریسمان رهایی از گودال ظلمت و تاریکی
بی حرمتی به ساحت قرآن، حاکی از کینه عمیق و بغض فروخفته دشمنان دین اسلام بوده که نتیجه‌ای جز پراکندگی هر چه فزون‌تر عطر روح‌بخش فرهنگ توحیدی در جهان نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، قرآن کریم به عنوان ارزشمندترین حقیقت نظام هستی، بزرگترین اعجاز خداوند در عالم بشریت، محکم‌ترین دلیل حقانیت رسالت پیامبر خاتم (ص)، استوارترین مشعل هدایت انسان در تمامی عصرها و زمان های بشریت یاد شد و آمده است: این کلام قدسی که با بیان رحمانی رسول (ص) هر روز تشنگان حقیقت و شیفتگان محبت را مسحور خود می‌کند و وحشت در فکر و قلب پیروان طواغیت و شیاطین می‌افکند.

این کتاب، کتابی سراسر نور که نوید دورانی درخشان، توأم با رحمت، عشق و عبودیت خداوند یکتا و بدور از هر ظلم و جور و استکباری خواهد بود و در چنین عصر پرتلاطم که بشر به بن بست معنویت و اخلاق رسیده است و تنها ریسمان نجات بخش از گودال ظلمت را تمسک به انوار رهایی بخش اسلام و قرآن می‌داند.

اقدام بی‌شرمانه، بی حرمتی به ساحت قرآن، نشانه‌ای روشن از کینه عمیق و بغض فروخفته دشمنان این دین الهی است که نتیجه‌ای جز پراکندگی هر چه فزون‌تر عطر روح‌بخش فرهنگ توحیدی در جهان نخواهد داشت.

سلوان مومیکا پناهجوی عراقی در سوئد که در ۲۸ ژوئن گذشته تحت محافظت پلیس سوئد، مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزانده و مقابل سفارت عراق در استکهلم قرآن کریم و پرچم عراق را زیر پا گذاشته و شعارهایی علیه دین اسلام سر داد، در چند روز اخیر نیز با تکرار عمل زشت خویش و اما این بار با رضایت از مجلس قانون گذاری کشورش اقدام به سوزاندن قرآن کرده است.

بسیاری از کشورهای مسلمان به ویژه ترکیه، عراق، پاکستان، اندونزی، ایران و افغانستان به این رویداد واکنش نشان داده و به مقامات این کشور متذکر شده اند که در صورت تکرار این عمل با واکنش جدی مواجه خواهند شد.

هتک حرمت قرآن در کشور سوئد که این روزها توجه جهان را به خود معطوف کرده است در واقع اقدامی برای از میان برداشتن اعتبار ارزش های دینی مسلمانان در سراسر جهان و در اصل، جنگ هویتی غرب علیه جهان اسلام است.

غرب با این روش عملاً در کنار سایر اشکال فشارهایی که به جهان اسلام وارد کرده، در پی آن است که مسیحیت و یهودیت را در بین جوامع مختلف گسترش دهد و به همان اندازه جایگاه دین اسلام را پایین بیاورد.

دولت سوئد نه تنها مسئول اقدام زشت سوزاندن قرآن و اهانت به کتاب مقدس و آسمانی مسلمانان در کشورش است بلکه باید این کشور را شریک مستقیم در ارتکاب این جرم دانست، چرا که با صدور مجوز رسمی به بهانه آزادی بیان اجازه انجام این کار را به عاملانش داده است.

فردی که اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، روز دوشنبه (۹ مرداد ماه) نیز دوباره تحت حمایت پلیس سوئد با هتک حرمت قرآن کریم، به پاره و لگد کردن صفحات این کتاب آسمانی با مجوز از مجلس این کشور در استکهلم مبادرت کرد.

این کشور در حالی اجازه هتک حرمت به قرآن کریم و اسلام هراسی را می دهد که در برابر هر نوع اعتراض به انحراف های جنسی و منتقدین هولوکاست و جنایات رژیم صهیونیستی در قدس واکنش نشان داده و مانع آن می شود.

با کمی تفکر در اهداف عوامل پشت پرده این قبیل جنایات می توان به راحتی هویت اجرای آن را پیدا و فهمید که چرا این دولت تا چه حد بر حمایت از منحرف های دینی و بیماران روانی که عقده شهرت را دارند اصرار می ورزد.

سوئد این بار یک شهروند عراقی مسیحی را برای انجام این جنایت انتخاب کرده است، اما کسانی که این قبیل افراد را اجیر می کنند، درصدد دستاویز قرار دادن دین بر آتش جنگ های مذهبی و فرقه ای هستند، آتشی که پیشتر آمریکا در عراق و دیگر کشورها با استفاده از گروه های تکفیری از جمله داعش به پا کرد اما ملت عراق اعم از مسلمان و مسیحی و سایر ادیان و اقوام از این اتفاق مبرا هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14728
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.