حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
علمای اهل سنت کُردستان:

تبیین واقعی هشت سال جنگ تحمیلی خود یک دفاع‌مقدس است

  • کد خبر : 17251
  • 01 مهر 1402 - 7:46
تبیین واقعی هشت سال جنگ تحمیلی خود یک دفاع‌مقدس است
علما و روحانیون اهل سنت کردستان معتقدند؛ تبیین آرمان‌های مقدس و حفظ حرمت وصیتنامه‌های شهدای عزیز و خاطرات مجاهدان دوران دفاع‌مقدس برای آحاد جامعه ضروری است تا جوانان و نوجوانان نسل جدید با این دستاورد بزرگ آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک در چهار شهرستان مریوان، بانه، سقز و سروآباد با کشور عراق دارد و در طول جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود لذا کردستان به حقیقت مهد جنگ‌آوران بی‌ادعا و گمنامی است که شجاعت و مردانگی در وجود دریایی‌شان موج می‌زد و از سحاب غیرت و ایثارشان اخلاص و بندگی باری تعالی می‌بارد.

علمای اهل سنت در دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب همواره حضوری فعال و نقشی مؤثر ایفا کرده‌اند و بدور از تعصبات قومی مذهبی برسر اهداف مشترک ملی و دینی جان را در طبق اخلاص گذاشتند.

علما و روحانیون اهل سنت کردستان معتقدند، تبیین آرمان‌های مقدس و حفظ حرمت وصیتنامه‌های شهدای عزیز و خاطرات مجاهدان دوران دفاع مقدس برای آحاد جامعه ضروری است تا جوانان و نوجوانان نسل جدید با این دستاورد بزرگ آشنا شوند.

دفاع مقدس؛ دفاع از دین خدا و شریعت پیامبر (ص) و تمامیت ارضی ایران بود

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه ایمان و وحدت قویترین سلاح ایران در دوران دفاع مقدس بود؛ عنوان کرد: دفاع مقدس؛ دفاع از دین خدا و شریعت پیامبر(ص) و تمامیت ارضی کشور بود، زیرا هدف استکبار در دوران جنگ تحمیلی نابودی تمام ملت جمهوری اسلامی ایران بود.

عالم برجسته اهل سنت کُردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بخصوص دوران دفاع مقدس اظهار داشت: سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم همچنین سلاله پاکش آن ستاره درخشان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و هفته وحدت همبستگی و یکدلی بین امت اسلامی در راه است؛ همه ایام با سعادت را به امت اسلامی به خصوص مردم با بصیرت کردستان که سرزمین تمدن و عرفان و فرهنگ است را تبریک عرض می‌نمایم.

ماموستا رستمی تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در تاریخ انقلاب اسلامی رخ داد دفاع شرافتمندانه و همه جانبه جوانان این مرز بوم در دفاع از دین، شرافت، کرامت، آب و خاک خود در مقابل تمام جبهه استکبار بود و حقیقتاً در این راه مقدس فداکاری نمودند.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: به راستی که فداکاری و ایثار ملت رشید جمهوری اسلامی ایران در راه تثبیت و اجرای عدالت به حق بود، زیرا  ایثار در دیدگاه اسلام فضیلتی می‌باشد که لازم و ضروری برای سعادت فرد و اجتماع است.

تبیین واقعی هشت سال جنگ تحمیلی خود یک دفاع مقدس است

ماموستا محمود ابن خیاط با بیان اینکه تبیین واقعی هشت سال جنگ تحمیلی خود یک دفاع مقدس است؛ عنوان کرد: دفاع از وطن در عصر کنونی برای ما شکل تازه‌ای پیدا کرده است، زیرا هر روز تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم در راه‌های مختلف برای حفظ امنیت و آرامش کشور به درجه رفیع شهادت نائل می‌گردند.

ماموستا محمود ابن خیاط امام جمعه سقز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بخصوص دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در این هفته دفاع مقدس یاد و خاطره تمام کسانی که جان فدایی برای حفظ آب و خاک میهن اسلامی ما ایران عزیز کردند را گرامی می‌داریم.

امام جمعه سقز تصریح کرد: در حدیثی از پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است که می‌فرمایند: “حب وطن جزئی از ایمان می‌باشد”، لذا رزمندگان ما با قدرت ایمان و حب وطن از آب و خاک خود در مقابل جبهه باطل دفاع کردند.

ماموستا این خیاط عنوان کرد: زمانی که حکومت بعثی عراق که تا دندان مسلح بود  به خاک جمهوری اسلامی ایران یورش برد، اما مردم ایران اسلامی با ایمان راسخ و با رهبری حضرت امام خمینی رحمت الله علیه با تمام توان و با قدرت ایمان در مقابل جبهه استکبار برای حفظ کیان و آب و خاک و وطن ایستادگی کردند؛ لذا با این ایستادگی به خاطر دفاع از تمامیت ارضی کشور هشت سال جنگ تحمیلی؛ دفاع مقدس نام گرفت.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نه تنها رژیم بعث عراق بلکه تمامی جبهه استکبار به خصوص دولت‌های غربی، رژیم بعث عراق را در حمله به ایران یاری دادند اما ملت سرافراز ایران با دفاع جانانه خود بعد از هشت سال جنگ نابرابر، دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

وی با بیان اینکه تبیین واقعی هشت سال جنگ تحمیلی خود یک دفاع مقدس است؛ اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک پاک میهن به دست اجنبی نیفتاد و دستاوردهای زیادی برای این نظام و انقلاب اسلامی داشت، لذا لازم می بینیم ضمن اینکه این هفته را به تمام رزمندگان و مسئول و مردم با بصیرت ایران تبریک و تهنیت بگویم، باید آن را به صورت کامل برای نسل های جدید تبیین بنمایم.

این عالم اهل سنت متذکر شد: دفاع از وطن در عصر کنونی برای ما شکل تازه‌ای پیدا کرده است، زیرا هر روز تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم در راه‌های مختلف برای حفظ امنیت و آرامش کشور به درجه رفیع شهادت نائل می‌گردند.

ماموستا این خیاط تأکید کرد: یادگاران دوران دفاع مقدس امروز نیز برای دفاع از وطن همانند آن دوران آماده شهادت هستند و هیچگاه اجازه تعرض به خاک پاک جمهوری اسلامی ایران  را به بیگانگان نمی‌دهند.

آرمان های مقدس مجاهدان دوران دفاع مقدس تبیین شود

ماموستا امجد محمودی افزود: بی شک تبیین آرمان های مقدس و حفظ حرمت وصیتنامه های شهدای عزیز و خاطرات مجاهدان دوران دفاع مقدس برای آحاد جامعه ضروری است تا جوانان و نوجوانان نسل جدید با این دستاورد بزرگ آشنا بشوند.

امام جمعه موقت شهرستان مریوان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدان بی‌ادعا است که  از کیان و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل دفاع جانانه کرده و اجازه تعرض به خاک پاک ایران را به متجاوزان و حامیان آنان نداده‌اند.

امام جمعه موقت شهرستان مریوان افزود: بی شک تبیین آرمان های مقدس و حفظ حرمت وصیتنامه های شهدای عزیز و خاطرات مجاهدان دوران دفاع مقدس برای آحاد جامعه ضروری است تا جوانان و نوجوانان نسل جدید با این دستاورد بزرگ آشنا بشوند.این عالم اهل سنت اضافه کرد: وجب به وجب از مرزها و مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس با خون مطهر شهدا که از جوانان پاک همین سرزمین بودند آغشته و معطر است؛ لذا  وظیفه همه نخبگان، صاحب نظران، علما، معلمان و اساتید دانشگاه پاسداری از خون شهداء است.

علمای اهل سنت در دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب نقشی مؤثر ایفا کرده اند

ماموستا عزیز امیری عنوان کرد: علمای اهل سنت در دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب همواره حضوری فعال و نقشی مؤثر ایفا کرده اند و بدور از تعصبات قومی مذهبی برسر اهداف مشترک ملی و دینی جان را درطبق اخلاص گذاشتند و مظلومانه شهید شدند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بخصوص دوران دفاع مقدس، رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را بی‌بدیل خواند و اظهار داشت: وجود امنیت و آرامش در کشور همواره مدیون و مرهون خون پاک شهیدانی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس جانفشانی کردند.

وی تصریح کرد: علمای اهل سنت هم در راستای دفاع از وطن بنا به وظیفه دینی و ملی خود درکنار برادران اهل تشیع چه در دوران دفاع مقدس و چه درحال جانها تقدیم اسلام و انقلاب کردند.ماموستا امیری عنوان کرد: علمای اهل سنت در دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب همواره حضوری فعال و نقشی مؤثر ایفا کرده اند و بدور از تعصبات قومی مذهبی برسر اهداف مشترک ملی و دینی جان را درطبق اخلاص گذاشتند و مظلومانه شهید شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه علما و ماموستایان اهل سنت درطول حیات انقلاب اسلامی همواره منادی وحدت بوده اند خاطرنشان کرد: قرآن کریم و پیامبر بزرگواراسلام (ص) و خاندان پاکش بزرگترین محور و مبانی مشترک میان شیعه و اهل سنت است و علمای اهل سنت موارد مذکور را عامل مهمی در ایجاد اتحاد و همبستگی و دفاع ازارزشهای دینی و ملی می دانند و معتقدند وحدت میان قومیتها و مذاهب مختلف در کشور از بزرگترین سرمایه های جهان اسلام است.

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17251
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.