حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

تأکید علمای اهل سنت کردستان به زنده نگه‌داشتن حماسه ۹ دی

  • کد خبر : 25851
  • 09 دی 1402 - 9:43
تأکید علمای اهل سنت کردستان به زنده نگه‌داشتن حماسه ۹ دی
علمای اهل سنت کردستان در سخنانی از ۹ دی ماه سال ۸۸ به عنوان واقعه ای تاریخی برای همه ایرانیان یاد کردند و خواستار پاسداشت همیشگی این روز شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، مردم ولایت مدار ایران اعم از اهل سنت و اهل تشیع در روز نهم دی ماه سال ۸۸ با قیامی دشمن شکن آتش فتنه را خاموش کردند و به جهانیان نشان دادند که ارزش‌های انقلاب اسلامی در بین تمامی نسل‌های انقلاب زنده و پویاست.

در استان مرزی کردستان نیز علما و روحانیون اهل سنت در آن ایام که هنوز شمیم حضور امام خامنه ای (مدظله العالی) در استان به مشام می‌رسید با روشنگری‌های داهیانه توانستند فضای کردستان را از سیطره فتنه جویان مصون دارند و در نهم دی ماه ۸۸ نیز خیل عظیمی از مردم را برای قیام دشمن شکن و با بصیرت رهنمون کنند در این راستا گفت و گویی را با جمعی از علمای اهل سنت منطقه انجام داده‌ایم که در ادامه خواهد آمد.

حماسه ۹ دی ماه روز آگاهی و دشمن شناسی ملت ایران است

ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی ضمن گرامیداشت روز بصیرت، سالروز ۹ دی ماه را روز آگاهی و دشمن شناسی ملت ایران عنوان کرد.

وی اظهار کرد: سرانه فتنه با تکیه بر شیاطین زمان سعی بر پیاده کردن آرزوها و اهداف شیطانی خود بودند اما قدرت ایمان و اراده الهی را که در وجود ملت متدین ایران وجود داشت را نادیده گرفته بودند.

وی افزود: حضور گسترده ملت با بصیرت ایران در روز نهم دی ماه امیدها و آرزوهای فتنه گران و حامیان آنها را بر باد داد و بار دیگر به دشمنان فهماند که ملت ایران بیدارند و اجازه نمی‌دهند هیچ مستکبر ظالمی بر آنان تسلط یابد.

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه حماسه ۹ دی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کرد، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری این روز، روز بصیرت است، روزی که ملت دشمن شناس ایران اسلامی یک بار دیگر در برابر استکبار جهانی ایستادند و با آرمان های انقلاب و رهبری تجدید میثاق کردند.

دهه بصیرت یادآور میثاق مردم با ولایت است

ماموستا شیرزادی امام جمعه اهل سنت شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه بصیرت و میثاق دوباره امت با ولایت، اظهار داشت: امروز دشمنان ما با کلامی مهربانانه و دوستانه در رسانه ها و فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی، ظاهر می شوند و خود را به عنوان دوست و دلسوز مردم معرفی می کنند و با انواع و اقسام ترفندها در پی ایجاد فتنه انگیزی هستند، اینجاست که نقش بصیرت افزایی و تقویت نور بصیرت برای نجات از این ظلمت و تاریکی می تواند کارساز و مشکل گشا باشد.

وی افزود: یوم الله ۹ دی سال ۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و یک حادثه تکرار نشدنی است چرا که مردم در برهه نگران کننده ای که به فرموده مقام معظم رهبری انقلاب تا لبه پرتگاه رفته بود با حضور آگاهانه و باشکوه نقشه هایی که دشمن از مدت ها قبل برای ایران اسلامی طراحی کرده بودند را نقش بر آب کردند و همین حضور باشکوه موجب شد ۹ دی سال ۸۸ برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شود.

امام جمعه مریوان در ادامه با بیان اینکه در مسیر انقلاب اسلامی فتنه های دشمن پایانی ندارد بر بازخوانی آنچه در ۹ دی سال ۱۳۸۸ گذشت تاکید کرد وافزود: دشمن به شیوه های پیچیده به فکر ایجاد فتنه و ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: ملت ایران به برکت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و با شناخت مسائل روز و توطئه های دشمنان مردم در کنار انقلاب قرار دارند و در روز نهم دی ماه حرکتی کردند که نسل های آینده نیر آن را به یاد داشته باشند.

حماسه نه دی بیعت با ولایت و رهبری و بصیرت کامل و شناخت دشمن بود

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی ضمن تبریک سالروز حماسه ۹ دی و حضور عاشورایی مردم در این روز اظهار داشت: حماسه نه دی بیعت با ولایت و رهبری و بصیرت کامل و شناخت دشمن بود.

وی گفت: حماسه ۹ دی روز غلبه و‌ پیروزی جنود الهی بر جنود و لشگر شیطان بود که ملت ایران اسلامی با آشکار ساختن خشم خود بر علیه ایادی حرمت شکن و مزدوران وابسته به جنگ با دشمن رفتند.

وی افزود: هر چند مسئله ۹ دی بیشتر در رابطه با موضوع انتخابات سال ۱۳۸۸ و ادعای عده ای مبنی بر تقلب در انتخابات بود اما با توجه به گستردگی حملات و هجماتی که عده ای بر علیه اصل نظام و رهبری داشتند به شیوه ای حرکت کردند که سبب اهانت به مقدسات و ارزش های دینی ما و خون شهدا بود که مردم همیشه در صحنه توانستند با حضور خود، یک راهپیمایی و تظاهرات بر علیه کسانیکه هنجارشکنی و حرمت شکنی کردند تقابل کرده و یک بازخورد عظیم هم در رسانه های داخلی و خارجی مبنی بر پایمردی و استقامت ملت شهید پرور ایران عزیز نسبت به خون شهدا و به اسلام و ارزش های اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25851
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.