حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور در مریوان آغاز شد

  • کد خبر : 10394
  • 20 اردیبهشت 1402 - 7:39
اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور در مریوان آغاز شد
اولین همایش طبیعت گردی غرب کشور به میزبانی استان کردستان در شهرستان مریوان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور به میزبانی استان کردستان در شهرستان مریوان در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش شب گذشته در این همایش، اسماعیل احمدی فرماندار مریوان با بیان اینکه شهرستان مریوان یکی از مناطق با استعداد و قابلیت زیاد در کشور است که در تمام زمینه‌های گردشگری از جمله طبیعت‌گردی و اکوتوریسم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اظهار داشت: دریاچه زریوار، جنگل‌های پیرامون این دریاچه، چشمه‌های متعدد، سایت‌های پرنده‌نگری و … از جمله پتانسیل‌های طبیعی این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزش‌ها و فرهنگ‌های دست‌نخورده‌ای در این منطقه وجود دارد که باید حفظ شود، عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته حرکت و خیزش مردمی در حوزه گردشگری را به‌صورت ویژه در این شهرستان شاهد هستیم.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: از همه امکانات و ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف گردشگری برای معرفی جاذبه‌های ناشناخته و توسعه و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری مریوان استفاده خواهیم کرد تا زمینه حضور بیش از گذشته مهمانان و گردشگران در شهرستان فراهم شود.

گردشگری در مناطق روستایی از اهمیت دوچندانی برخوردار است

محمد جهانشاهی معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این مراسم با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با عناوین مختلفی از جمله روستاهای هدف یا مناطق نمونه، حرکت‌هایی به منظور توسعه گردشگری روستایی در کشور انجام شده است، اظهار کرد: برای تحقق بیش از پیش این امر نیازمند برنامه‌های جدی‌تری از جمله مباحث آموزشی و فرهنگی مناسب با هدف افزایش نقش جوامع محلی در فرایند توسعه مناسب و پایدار هستیم.

وی با تأکید بر پررنگ‌تر کردن نقش مردم محلی در برنامه‌های توسعه‌ای گردشگری پایدار در کشور عنوان کرد: گردشگری در مناطق روستایی تنها توجه به بعد اقتصادی نیست بلکه دارای ابعاد و ارزش‌های فراوان دیگری است که باید سال‌های سال حفظ و مورد بهره‌برداری پایدار واقع شوند.

جهان‌شاهی یادآور شد: امید است بیش از پیش به ارزش‌ها در جوامع روستایی توجه و رویدادهایی که قابلیت تکرار هستند را ثبت کنیم.

کردستان جزو استان‌های برتر در زمینه جذب گردشگر 

منصور مهرزاد سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی فراوان همراه با امنیت پایدار در کردستان باعث شده که در سال‌های اخیر جزو استان‌های برتر در زمینه جذب گردشگر باشیم.

وی رشد و توسعه پایدار گردشگری استان را در گرو عناصر و شاخصه‌های متعدد عنوان کرد و افزود: امنیت گردشگران و مقصد گردشگری یکی از مهم‌ترین این فاکتورها در کردستان به‌شمار می‌رود.

مهرزاد هدف از برگزاری این همایش را معرفی جاذبه‌های طبیعی و اکوتوریسم استان بیان کرد و گفت: جاذبه‌های گردشگری استان برای بسیاری از مردم ناشناخته است و امیدواریم این اقدام تأثیرگذار بتواند گامی بسیار ارزشمند در راستای توسعه این صنعت در منطقه باشد.

گفتنی است بازدید از سایت‌های پرنده‌نگری مریوان، بازدید از سایت لک‌لک‌ها در روستای «دره‌تفی» و بازدید از روستاهای منطقه هورامان از جمله برنامه‌های جانبی این همایش منطقه‌ای است که تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10394
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.