حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

انجام بیش از ۳۵۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان

  • کد خبر : 27144
  • 01 بهمن 1402 - 9:01
انجام بیش از ۳۵۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان
معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در 10 ماهه امسال ۳ هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد رشد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، فرزاد سردارزاده معاون نظارت اداره‌کل صمت کردستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری مقابله با کالای قاچاق رشد داشته است، اظهار داشت: تعداد پرونده‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ فقره و در سال جاری ۱۸۴ مورد بود و این نشان از ۴۱ درصد رشد در این حوزه دارد.

وی افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری ۳ هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی در سطح عرضه انجام شده که ماحصل آن ۱۸۴ فقره پرونده به ارزش ۹ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال بوده که بیشتر بازرسی‌ها حول چند کالای اساسی و حائز اهمیت در بحث قاچاق بوده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در همین مدت ۶۱۵ مورد بازرسی در امر سیگار انجام شده که بیش از ۲۵ هزار و ۹۸۰ نخ سیگار قاچاق و تعداد ۵۰۲ بسته تنباکوی ۵۰ گرمی کشف و ضبط شده و ۳۷ فقره پرونده به ارزش ۳۱۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی برای اعمال قانون ارسال شده است.

سردارزاده یادآور شد: همچنین در قالب گشت مشترک علوم پزشکی، اتحادیه، تعزیرات حکومتی و صمت هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی از لوازم آرایشی و بهداشتی به عمل آمده که هزار و ۱۹۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط شده که طی آن ۷۰ فقره پرونده به ارزش ۷۶۵ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی بیان کرد: در خصوص مواد غذایی نیز ۶۲۴ مورد بازرسی صورت گرفته و در این بازرسی‌ها ۲۱۹ عدد کالا کشف و ضبط شده و ۳۲ فقره پرونده به ارزش ۳۶۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۵۷۰ مورد بازرسی از لوازم یدکی به عمل آمد که حاصل آن کشف ۱۶۲ عدد کالای قاچاق و تشکیل ۴۰ پرونده به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال بود.

سردارزاده اظهار کرد: در بحث داروهای گیاهی نیز ۳ فقره بازرسی انجام شد و کشفیات به دست آمده که اکثراً تاریخ مصرف گذشته بودند معدوم شدند.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: همچنین در بحث لوازم خانگی نیز ۲۴۴ مورد بازرسی با همکاری اتحادیه مربوطه، نیروی انتظامی و صمت صورت گرفت که ۲۹ فقره کالای لوازم خانگی کشف و ضبط و طی ۳ فقره پرونده به ارزش ۷ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27144
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.