حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
در واپسین روزهای سال 1402 انجام شد؛

انجام اولین جراحی در بیمارستان شهدای دهگلان

  • کد خبر : 30393
  • 26 اسفند 1402 - 10:40
انجام اولین جراحی در بیمارستان شهدای دهگلان
با پیگیری‌های مستمر و پس از سال‌ها انتظار در واپسین روزهای سال جاری، اولین جراحی در اتاق عمل بیمارستان شهدای دهگلان انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بیمارستان شهدای شهرستان دهگلان با مساحت حدود ۳۰۰ مترمربع و دارای امکانات بسیاری بوده که در مقایسه با سال‌های گذشته، این بیمارستان دستخوش تغییرات چشمگیری شده است، از جمله این تغییرات بزرگ احیای اتاق عمل و اولین جراحی در بیمارستان دهگلان بود.

حدود یک سال پیش فریدون عبدالملکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، در ارتباط با آغاز فعالیت اتاق عمل بیمارستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی بیان داشت: شهرستان دهگلان به دلیل قرارگیری در بین شهرهای سنندج و قروه و همچنین عدم تمایل پزشکان به خدمت در بیمارستان شهدای دهگلان، اتاق عمل بیمارستان عملاً فعالیتی ندارد، اما امیدواریم در سال آینده بتوانیم این بخش مهم هر بیمارستانی را فعال و احیا کنیم.

به نظر می‌رسد که در واپسین روزهای سال، بیمارستان شهدای دهگلان توانسته است، بخش جراحی اش را احیا و فعال کند و پس از سال‌ها انتظار و پیگیری‌های مستمر، اولین عمل جراحی در اتاق عمل این بیمارستان به وقوع بپیوندد.

توفیق فرامرزی رئیس بیمارستان دهگلان اظهار داشت: پس از پیگیری‌های مداوم در طول چند سال گذشته و با موافقت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای اولین بار عمل جراحی در این بیمارستان و توسط اکیب پزشکی و با حضور جراح و متخصص بیهوشی انجام شد.

سمیه احمدیانی جراح زنان و زایمان، بیمارستان شهدای دهگلان نیز در گفتگو با کردتودی عنوان نمود: جراحی‌های انجام شده موفقیت آمیز بوده و این بیمارستان از جهت ارائه خدمات به مردم منطقه به امکانات موجود در بیمارستان دهگلان آمادگی کامل را داراست.

احمدیانی افزود: این بیمارستان دارای زیر ساخت مناسبی است و در صورت انجام هماهنگی‌های لازم در سال آینده این اتاق عمل آمادگی انجام عمل‌های بزرگ‌تر را نیز خواهد داشت.

بیمارستان شهدای دهگلان دارای اتاق عمل مجهز و نیروی کارآزموده و دارای مهارت است و در صورت تخصیص نیروی متخصص جراح و بیهوشی امکان انجام عمل‌های اورژانسی را نیز دارا خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30393
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.