حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیر جهادکشاورزی بیجار عنوان کرد:

افزایش آمار رفع تداخلات اراضی کشاورزی به نفع کشاورزان بیجاری

  • کد خبر : 18918
  • 20 مهر 1402 - 7:25
افزایش آمار رفع تداخلات اراضی کشاورزی به نفع کشاورزان بیجاری
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: از ابتدای سال 1397 تا سال 1401، حدود 14 فقره پرونده رفع تداخلات اراضی کشاورزی به نتیجه رسید که از ابتدای امسال تا امروز بیش از 56 پلاک از اراضی کشاورزی بیجار رفع تداخل شد.

میثم محمدپناه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهارداشت: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بیجار و همکاران جهادکشاورزی بیجار، جهش بزرگی در صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی و رفع تداخلات به میزان ۳۰۰ درصد تغییر مثبت داشته است.

وی افزود: با اتمام بحث تولید گندم در شهرستان بیجار، بیش از ۳۲۰ هزار تن گندم در این دیار تولید شد که دولت ۲۹۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان را بصورت خرید تضمینی دریافت کرده است که یک رکورد تاریخی در این خصوص به شمار می‌رود.

مدیر جهادکشاورزی بیجار با اشاره به اینکه ۶۰ درصد نهاده‌های کشاورزی در شهرستان بیجار تا امروز توزیع شده است گفت: از ابتدای امسال با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی و افزایش تقاضای کشاورزان به کشت در اراضی، سعی شد با بازنگری در مدیریت توزیع، ابتدا ۶۰ درصد نهاده‌ها برای کشت پاییزه توزیع شود و مابقی ۴۰ درصد آن را برای موارد ضروری و بهاره به کشاورزان و متقاضیان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا با تلاش‌های صورت گرفته و توجه به مسائل و مشکلات سال گذشته در خصوص سهمیه سوخت کشاورزان، امسال سهمیه سوخت تراکتور مورد نیاز را به میزان ۲۰۰ درصد افزایش دادیم که دغدغه بسیاری از کشاورزان رفع شده است.

محمدپناه در همین خصوص گفت: زنجیره تولید گندم در شهرستان بیجار که شامل تامین نهاده‌ها، سوخت، کود و خرید تضمینی است، امسال توانستیم در بحث تامین میزان کود موردنیاز و پیشگیری از ایجاد بازار سیاه کود، ۱۰۰درصد سهمیه انواع کود موردنیاز کشاورزانی که امسال به مراکز خرید تضمینی دولت گندم تحویل داده‌اند، جذب کنیم.

وی افزود: در خصوص توجه به بازدهی بالای گندم آبی و سطح کم زیر کشت این نوع گندم در شهرستان بیجار، با پیگیری‌های به عمل آمده، بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد تلوار و دشت خورخوره از محل تخصیص آب سد تلوار تامین و امسال زیر کشت خواهد رفت.

مدیر جهاد کشاورزی در پایان با ذکر برخی دیگر از اقدامات جهادکشاروزی در شهرستان بیجار گفت: اتمام فنی و زیربنایی باغات یاسوکند، برق‌رسانی، کانال‌کشی به روستای قره‌طوره به میزان ۳۰ هکتار و همچنین احداث کانال انتقال آب روستای کچه گنبدخان به میزان ۴۰ هکتار، احداث استخر روستای چول‌جه‌ و رهاسازی بیش از ۵۰ قطعه بچه ماهی در سد گلبلاغ از اقدامات امسال است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18918
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.