حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های اربعین

  • کد خبر : 14253
  • 03 مرداد 1402 - 10:30
اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های اربعین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: برای تأمین زیرساخت‌های اربعین حسینی(ع)، در حوزه راهداری ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان دیروز، دوم مرداد در نشست کمیته زیرساخت‌های اربعین، به لزوم تسریع در اتمام پروژه‌های ثبت شده در سامانه منتاک اشاره کرد‌ و گفت: سامانه منتاک مخصوص طرح‌های عمرانی اربعینی ۶ استان مرزی شامل ایلام، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان است که در آن میزان پیشرفت طرح‌های برنامه‌ریزی شده به دقت رصد و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در این سامانه در قالب پروژه‌هایی با اولویت اول، دوم و سوم تعریف شده است، افزود: تعداد پروژه‌های عمرانی استان کردستان در این سامانه ۱۵۹ پروژه است که از این تعداد ۱۱۶ پروژه با اولویت اول به ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به ضرورت اتمام پروژه‌های با اولویت اول تا قبل از ایام اربعین در استان تأکید و بیان کرد: پروژه‌های اولویت اول باید تا قبل از اربعین به اتمام برسد، در غیر این صورت عملکرد منفی برای استان لحاظ می‌شود بنابراین از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم با توان توان نسبت به اتمام پروژه‌ها اهتمام ورزند تا بتوان به زوار اربعین خدمت‌رسانی مناسب داشته باشیم  و این ایام را با کمترین مشکل سپری کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش ارتباطات تلفنی و فناوری اطلاعات مشکلاتی داشتیم، یادآور شد: انتظار می رود این مشکلات در اربعین سال جاری و در محدوده مرز باشماق رفع شود.

فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در ادامه این نشست گفت: راهداری کردستان ۱۰۵ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های اربعین اعتبار دارد که ۴۵ میلیارد آن مربوط به نگهداری راه، ۲۵ میلیارد نگهداری علائم و ایمنی راه و ۳۵ میلیارد نیز به مرز باشماق اختصاص دارد.

وی انجام روکش‌های آسفالت محور سنندج – باشماق – مریوان را جزو تعهد راهداری در محورهای منتهی به مرز باشماق ذکر کرد و افزود: میزان تعهد در این محور ۳۰ کیلومتر است ضمن اینکه علاوه بر آن، پروژه‌های دیگری که مسیر تردد زوار در استان در دستور کار قرار گرفته و بخشی از کار به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان بیان کرد: برای روکش و اقدامات حفاظتی جاده‌های استان، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد قرارداد بسته شده که ۴۵ میلیارد تومان توسط ستاد اربعین تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در مرز باشماق ۸ میلیارد تجهیزات خریداری شده است، یادآور شد: خط‌کشی ۸۰۰ کیلومتر از راه‌ها، ارتقاء حفاظ ایمنی به طول ۷ کیلومتر، اجرای روشنایی نقطه‌ای و ایمن سازی اضطراری در ۴۰ مقطع، احداث و نگهداری ۲۵ دستگاه چراغ چشمک‌زن، نگهداری ۲۵ کیلومتر روشنایی از دیگر اقدامات انجام شده در مسیرهای منتهی به مرز باشماق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14253
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.