حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان خبر داد:

آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۲ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در کردستان

  • کد خبر : 22978
  • 01 آذر 1402 - 7:58
آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۲ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در کردستان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان از ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای برای بیش از 2 هزار دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد در کردستان خبر داد و گفت: براساس این طرح، مهارت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان و فرزندان مددجویان بازمانده از تحصیل ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مراسم نواخته شدن زنگ همت و کارآفرینی در هنرستان فنی دخترانه تندرستی در سنندج برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم رضا طوسی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ کار و تلاش و همچنین کارآفرینی در بین دانش‌آموزان و به خصوص فرزندان مددجویان است، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از طریق عقد تفاهم‌نامه مشترک با وزارت آموزش و پرورش، بسیج سازندگی، سازمان فنی و حرفه‌ای، صدا و سیما و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح مهارت تابستانه را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه براساس این طرح، مهارت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان و فرزندان مددجویان بازمانده از تحصیل ارائه می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح طی سال جاری دو هزار و ۸۷ دانش آموز تحت حمایت این نهاد آموزش فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح طی سه سال و از طریق تعامل با آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در ادامه از برگزاری جشن اشتغال و خودکفایی سه هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در دوم آذر ماه خبر داد.

وی تصریح کرد: این خانوارها از طریق دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه و با اجرای طرح‌های اشتغال به درآمد پایدار و استقلال اقتصادی رسیده و از چرخه حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22978
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.