حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

آغاز سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با حضور ۱۳۰ هنرمند در سنندج

  • کد خبر : 15703
  • 02 شهریور 1402 - 7:42
آغاز سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با حضور ۱۳۰ هنرمند در سنندج
سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با حضور ۱۳۰ هنرمند در سنندج آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران شامگاه روز گذشته در پارک مشاهیر آبیدر سنندج افتتاح شد.

این جشنواره در ۱۰ رشته تخصصی در عرصه‌های مختلف گرافیک، نگارگری مجسمه‌سازی و … به مدت ۵ روز در شهر سنندج برگزار می‌شود.

در این رویداد ۱۳۰ نفر از هنرمندان جوان و نوجوان از ۲۵ استان کشور حضور دارند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ نفر در این رویداد شرکت کردند، اظهار کرد: در نهایت از این تعداد ۱۲۹ نفر آثارشان مورد تایید برای حضور در این رویداد هنری قرار گرفت.

محمد خراسانی‌زاده به تفاوت‌های این دوره از جشنواره با دوره‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در این دوره برای نخستین بار رده سنی نوجوان و جوان از هم تفکیک شدند و آثار رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال نوجوان و ۱۹ تا ۲۴ سال جوان به طور مجزا مورد داوری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره ایران دوست داشتنی است، بیان کرد: از دیگر تفاوت‌های این دوره از جشنواره، انتخاب یکی از بانوان هنرمند برجسته به عنوان دبیر اجرایی جشنواره است.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از جاهای دیدنی ایران همچون کردستان زیاد شناخته شده نیستند و رسانه‌ها و هنرمندان برای معرفی بهتر این استان رسالت خطیری برعهده دارند.

ارسال بیش از ۵۰۰۰ اثر به جشنواره هنرهای تجسمی کشور

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: این رویداد هنری و تاثیرگذار از امروز اول شهریورماه به مدت ۵ روز در شهر سنندج برگزار و میزبان هنرمندان جوان و نوجوان ۲۵ استان کشور هستیم.

وی گفت: این جشنواره با حضور ۱۰۰۰ نفر در ۱۰ رشته تخصصی آغاز و از روزهای دوم، سوم و چهارم کارگاه‌های مختلفی با حضور ۳۰ استاد و داور در دانشکده معماری دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: کارگاه‌های آموزشی در عرصه‌های مختلف تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی و نگارگری در محل دانشکده معماری دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

وی از ارسال بیش از ۵۰۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و عنوان کرد: این دوره جشنواره از نظر تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره جزو استان‌های چهارم کشور بود، در راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره نیز جزو استان‌های ششم کشور با حضور چهار هنرمند جوان و نوجوان در عرصه‌های هنر مجسمه‌سازی، کاریکاتور و خوشنویسی است.

دریایی با اشاره به حضور ۱۵۰ نفر هنرمند جوان و نوجوان و ۳۰ نفر از اساتید عرصه هنرهای تسجمی کشور در شهر سنندج یادآور شد: در کردستان هنرمندان بسیار توانمندی از رشته‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی از جمله استادان هادی و مهدی ضیاءالدینی، بهزاد تارا، عربعلی شروه، کیانوش غریب‌پور، بهزاد غریب‌پور، بیژن صیفوری، فردین صادق ایوبی، زنده یاداحمد خلیلی‌فرد، کیهان خلیلی‌فرد، زبیر سعیدی، بهرام مهربان کردستان، محمد ناهید، محمد رشید شیخ‌الاسلامی کردستانی، رضا حاتمیان، کاوه خداکرمی و جوانان و نوجوانان فرهیخته‌ای وجود داشته که همواره در کشور حرف برای گفتن دارند.

مدیرکل ارشاد استان کردستان با بیان اینکه این جشنواره‌ها و رویدادهای ملی در استان علاوه بر جنبه‌های آموزشی در عرصه گردشگری فرهنگی و معرفی فرهنگ مردمان این دیار بسیار اثرگذار است، ابراز داشت: امیدوارم میزبان خوبی برای مهمانان سراسر کشور باشیم و این عزیزان نیز نجابت و فرهنگ مزدمان این دیار را به هم استانی‌های خود معرفی کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15703
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.