حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

آغاز اجرای «طرح ماهر» در مدارس کردستان

  • کد خبر : 30001
  • 16 اسفند 1402 - 9:28
آغاز اجرای «طرح ماهر» در مدارس کردستان
طرح ماهر با عنوان «هر مدرسه یک کانون مهارت‌آموزی» در مدارس کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، مراسم افتتاحیه «طرح ماهر» با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و نمایندگان جمعیت هلال احمر استان در هنرستان تندرستی این ناحیه برگزار شد.

 

در این مراسم افشین خوش‌گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در سخنانی با اشاره به اهمیّت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان گفت: یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین، مهارت‌آموزی است و هرچند تاکنون بیشتر آموزش مهارت‌های شغلی مد نظر بوده اما در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی برنامه‌های مناسبی طراحی شده است.

 

وی ادامه داد: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی است که با همکاری جمعیت هلال احمر استان در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از آشنایی با جمعیت هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناهگیری و خروج از نقاط امن به عنوان سرفصل‌های طرح ماهر یاد کرد و گفت: این طرح تا پایان سال تحصیلی در تمام مدارس دوره دوم ابتدایی اجرا می‌شود.

 

در ابتدای این مراسم، محمدسعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ سنندج و رحمانی مسئول امور داوطلبان هلال احمر کردستان هم در رابطه با اهمیّت و ضرورت طرح مطالبی عنوان کردند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30001
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.