حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در روستای جعفرآباد بیجار

  • کد خبر : 18553
  • 16 مهر 1402 - 9:14
گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در روستای جعفرآباد بیجار
این آیین در راستای معرفی فرهنگ روستایی و عشایر در جهت رونق تولید ملی توسعه و ترویج یافته و هدف اصلی از این اقدام ارزشمند ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بین روستاییان و عشایر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با حضور مردم روستای جعفرآباد و جمعی از مسئولین شهرستانی، روز بزرگداشت شایسته مقام و منزلت جامعه روستایی و عشایری در ۱۵ مهر ماه همزمان با روز ملی روستاییان و عشایر برگزار شد.

فرماندار بیجار در این آیین اظهارداشت: روز ملی روستا فرصت مناسبی برای معرفی و شناسايی آثار فرهنگی و هنری روستاييان به ديگران است.

محمدحسین محبیان در مراسم روز ملی روستا، افزود: روستا از اركان استقلال اقتصادی، تقويت توان مالی و پشتوانه سياسی و امنيتی هر كشوری محسوب می شود.

وی افزود: ايران اسلامی با دارا بودن فرصت های بی نظير طبيعی و توليدی، روستاها نقش مهمی در پيشبرد اهداف و سياست های اقتصاد مقاومتی ايفا مي كنند.

محبیان توجه ويژه به مناطق روستايی و ارتقای شاخص های توسعه پايدار روستاها را از جمله اولويت های اساسی دولت دانست و تاكيد كرد: به منظور ايجاد فضاي كسب و كار روستايي در اين شهرستان از تسهيلات اشتغال پايدار روستايي جذب و به طرح هاي توليدي و صنايع تبديلي پرداخت شد.

وی يادآور شد: شهرستان بیجار با دارا بودن فرصت های خدادادی و استعدادهای توليدی و محيطی، زمينه تقويت فعاليت های اقتصادی را دارد و مسئولين در اين مسير همراه و حامی فعالان اقتصادی در روستاها هستند.

فرماندار بیجار گفت: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری سبب اعتلای فرهنگی و هنری روستاها می شود، برگزاری جشنواره روز ملی روستا فرصتی برای احيای ظرفيت ها، فرهنگ و آداب و سنت های اين مناطق است.

همچنین نمایشگاه ظرفیت‌های روستای جعفرآباد در چهار حوزه کشاورزی، صنایع دستی، معدن و گردشگری در مجاورت این همایش برپا شده بود.

در این همایش از کارآفرینان برتر، نخبگان روستایی، دهیاران منتخب و منتخبان روستایی و عشایری تجلیل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18553
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.