حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان:

وحدت و اتحاد و همبستگی رمز پیروزی مردم ایران است

  • کد خبر : 17722
  • 06 مهر 1402 - 10:53
وحدت و اتحاد و همبستگی رمز پیروزی مردم ایران است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان گفت: وحدت و یکپارچگی و اتحاد رمز پیروزی مردم ایران زمین است و دشمن باید بداند که انقلاب اسلامی ایران را مردم این کشور با هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل به وجود آورده و پایه‌گذاری کرده‌اند و خود نیز بر آن حکومت می‌کنند.

علی رضویان ظهر امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، عنوان کرد: مردم با اتحاد و یکپارچگی توانستند از تمامی گذرگاه‌های دشواری که در طول ۴۴ سال دشمنان ایجاد کرده بودند، به راحتی عبور کنند

وی افزود: وحدت و یکپارچگی و اتحاد رمز پیروزی مردم ایران زمین است و دشمن باید این را بداند که مردم با میل و اراده‌ خودشان به خیابان‌ها آمدند و‌ مخالفت خود را از حکومت طاغوت شاهنشاهی اعلام کردند و خود مردم نیز انقلاب اسلامی ایران را به وجود آورده و پایه‌گذاری کردند و خود نیز بر آن حکومت می‌کنند.

رضویان در ادامه اضافه کرد: زمانیکه انقلاب اسلامی ایران توسط همین مردم به پیروزی رسید، دشمن با ترفندها و اقدامات مختلف سعی بر آن داشت تا انقلاب را در نطفه خفه کند، آنها با سازماندهی و حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب و رژیم بعثی عراق به خاک کشور تعرض و‌ تجاوز کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان افزود: برای تداوم نظام و انقلاب اسلامی لازم است که فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت، شجاعت و وحدت را در بین مردم و جامعه توسعه و رواج داد

 

به گفته وی لزوم تبیین و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت برای مردم به موضوعی بسیار مهم که از اهمیت فراوانی برخوردار است مبدل گشته است و جوانان باید درک درستی از جهاد، ایثار و شهادت داشته باشند.

این مقام نظامی بیان داشت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی کشور ایران به تنهایی و بدون تجهیزات نظامی به جنگ با نه فقط عراق بلکه در ستیز با ۵۰ کشور حامی جنگ با ایران که از رژیم بعثی عراق پشتیبانی کردند، رفت و اروپایی‌ها حمایت قاطع خود را از رژیم صدام در جنگ‌ با ایران اعلام کرده بودند و کشور آلمان با در اختیار گذاشتن تسلیحات شیمیایی به کشور عراق، رژیم بعثی این کشور را در بمباران شیمیایی شهرهای کردنشین ایران و شهرهای اقلیم کردستان عراق پشتیبانی کرد و همچنین فرانسه با در اختیار قرار دادن جنگنده‌هایی با خلبانان مجرب برای حمله به مناطق حساس کشور دشمن را یاری کردند.

رضویان در ادامه گفت: کشورهای حامی و پشتیبان رژیم بعثی عراق در حمله به ایران درصدد نابودی و ازهم پاشیده شدن انقلاب اسلامی بودند، زیرا انقلاب و حکومت اسلامی را سد راه خود می‌دیدند و هدف آنها به زیرسلطه درآوردن کشور ایران بود.

فرمانده سپاه دهگلان اظهار داشت: امروزه آمریکا و متحدانش که نقش دلسوز را برای مردم ایران بازی می‌کنند، خود شاهد هرج و مرج و بی‌بندوباری از جمله نژادپرستی و قتل شهروندان در کشور خویش هستند و سعی در اخفا و پنهان‌سازی اتفاقات تلخ خودشان را دارند.

وی عنوان کرد: هنوز هم دشمن دست از دشمنی خودش برنداشته و ما را در جنگ شناختی قرار داده است اما همانگونه که ملت ایران توانست ابهت ابرقدرت شرق و غرب را به فرمان امام خمینی (ره) بشکند، امروز هم باید همچون گذشته اجازه دخالت آنان را در اداره امور کشور ندهیم.

رضویان خاطرنشان کرد: وقتی که دشمنان توان مقابله و رویارویی نظامی با ملت ایران را ندارند، به تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی روی آوردند و در فضای رسانه و مجازی با دروغ پردازی دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران را زیر سؤال می‌برند چرا که  دشمن در تحریف واقعیات، شایع پراکنی و دروغ پردازی اقدامات بسیاری را انجام داده که به تعبیر قرآن کریم از آنها بعنوان مرجوفون یا کسانی که شایع پراکنی می‌کنند، یاد شده است و سعی بر آن دارند تا با ایجاد جنگ روانی، در جامعه اخلال و ناامنی بوجود آورند، اما در مقابل آن ملت ایران مملو از مردمانی آگاه و بصیر و بیدار است که دروغ را از واقعیت تشخیص می‌دهند.

آثار مثبتی که جنگ ایران با عراق داشت

رضویان، فرمانده ناحیه سپاه دهگلان بیان کرد: از آثار مثبتی که جنگ عراق با ایران بر ملت گذاشت، این بود که هشت سال دفاع مقدس موجب شد تا این انقلاب مردمی شده و توسط مردم رشد کند و مردمی‌تر شدن انقلاب، یکی از آثار مثبت جنگ تحمیلی بود.

وی تشریح کرد: مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و دموکراسی واقعی در این کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمده است که ناشی از آثار مثبت دفاع مقدس می‌باشد.

رضویان در ادامه اضافه کرد: اتحاد و یکپارچگی مردم از دیگر آثار مثبت جنگ ایران با عراق بود و امروز می‌بینیم که اتحاد و متحد شدن مردم مثال زدنی است و دیگر تفاوتی بین فارس، ترک، کرد، بلوچ‌ و عرب‌ها نیست و همه در یک جبهه قرار دارند.

وی در پایان عنوان داشت: هشت سال جنگ تحمیلی باعث شد تا ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران مستحکم‌تر شود و بتوان اهدافی را که در اوایل شکل‌گیری انقلاب ترسیم شده بود، بارور کرده و آن را به دیگر کشورها صادر کنیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17722
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.