حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان:

میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف کردستان ۲۵ روز است

  • کد خبر : 29119
  • 01 اسفند 1402 - 13:31
میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف کردستان ۲۵ روز است
معاون حل اختلاف دادگستری کردستان با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده است، گفت:میانگین رسیدگی به پرونده‌ها درشورای حل اختلاف کردستان ۲۵ روزه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از روابط عمومی  دادگستری کردستان بهادر اسدی  صبح سه ‌شنبه  در جمع خبرنگاران کردستان اظهار کرد: ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده که از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۲۴۶ پرونده مختومه شدند.

وی با بیان اینکه در سال‌ جاری از ۵۹ هزار پرونده صلح و سازش ۱۶ هزار پرونده به صلح ختم شدند، افزود: در مجموع ۲۸ درصد میانگین پرونده‌ها به سازش رسیده است.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان افزود: امسال ۱۱ هزار و ۴۱ پرونده مختومه شدند و ۳ هزار و ۹۹۲ پرونده مانده نیز در حال اجرا هستند.

اسدی یادآور شد: از مجموع ۱۰۳ هزار و ۱۶۳ پرونده ۳۳ هزار و ۷۹۴ پرونده به صورت الکترونیکی رسیده شده است.

وی اعلام کرد: باتوجه به پرداخت سهام عدالت متوفیان به وراث ۱۹ هزار و ۸۱۶ فقره حصر وراثت به شورای حل اختلاف ارجاع شده که در این ده ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ برابر پرونده حصر وراثت افزایش یافته است‌.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان میانگین رسیدگی در شورای حل اختلاف را ۲۵ روزه خواند و گفت: ستاد صبر استان نیز در ۱۰ ماهه اول امسال ۴ هزار پرونده به صلح یاران ارجاع شده که یک‌هزار و ۸۴۰ پرونده به صلح ختم شده است.

وی عنوان کرد: ۹۱ پرونده قضائی در استان داریم که امسال ۱۲ فقره به سازش ختم شده و ۳۱۰ پرونده با موضوع دعاوی خانواده ارجاع شده است و ۱۳ پرونده مهم با موضوعات مالی و نزاع دسته جمعی به صلح یاران ارجاع و سازش یافت.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان همچنین از راه‌اندازی ۴۰ هیأت صلح در استان خبر داد و اعلام کرد: در امور ورشکستگی ۵۵ پرونده ورشکستگی داشتیم که برای اشخاص حقیقی و حقوقی در مجموع ۱۰ پرونده مختومه شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29119
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.