حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
سگ‌های لمیده‌ای که حمام آفتاب می‌گیرند!

معضلی که شهرداری سنندج فقط نظاره‌گر است

  • کد خبر : 29938
  • 15 اسفند 1402 - 12:11
معضلی که شهرداری سنندج فقط نظاره‌گر است
نامش هرچه باشد، فرقی نمی‌کند؛ ولگرد، بلاصاحب، پرسه‌زن، بی‌خانمان یا خیابانی؛ چیزی از صورت مسأله پاک نمی‌کند. رعب و وحشت، اولین عکس‌العمل شهروندان در مواجهه با گله‌ای از سگ‌هاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، در سنندج و شهرهای مختلف آن به راحتی هر جا سر بچرخانی سگ‌های ولگرد را می‌بینی البته در حاشیه شهرها بیشتر به چشم می‌آیند، شهروندان ناخواسته از آنها می‌ترسند، شهرداری‌ها و شوراها برای تعیین تکلیف آنها، سرگردان هستند.

معضل سگ‌های ولگرد اگرچه موضوع جدیدی نیست اما افزایش تعداد این حیوانات باعث رعب و وحشت کودکان و خانواده‌ها شده و از این حیث نگران کننده است.

اگر تا چند سال پیش در کوه‌های اطراف سنندج، چند سگ را همزمان یکجا می‌دیدیم تعجب‌برانگیز بود؛ اما در همین شهر، در پارک های مرکز شهر سنندج، جمعیت آنها آنچنان زیاد شده که دیگر تعجب کسی را برنمی انگیزد. با وجود این کمتر کسی جرأت می‌کند از خودرو خود پیاده شود و منظره شهر را تماشا کند.

ولی آیا مدیران شهری در حد و قواره نام پرآوازه‌ شهر سنندج به نیازهای مردمانش و مشکلات و معضلاتش توجه می‌کنند؟ و آیا تلاشی در رفع تکرار آسیب‌های اجتماعی موجود در این شهر کرده‌اند؟

شهری که به هر گوشه و کنارش که نگاه می‌کنیم پر از سگ‌های بلاصاحبی که بارها و بارها از رسانه‌ها بر آن تاکید شد اما گویا مدیران شهرداری سنندج یا گوش شنوایی ندارند یا خودشان را به مسایل دیگر مشغول کرده‌اند و بی خیال دغدغه‌های شهروندان شده‌اند.

مشاهدات عینی خبرنگار کردتودی نشان می‌دهد اگر در ساعات اولیه، میانه و پایانی شب در سطح شهر تردد کنیم، جولان سگ‌های ولگرد را در هر گوشه و کناری به وفور می‌بینیم. با توجه به اینکه بسیاری از این سگ‌ها بیماراند، وجود آنها در سطح شهر یک خطر بزرگ محسوب می‌شود.

جمعیت سگ‌های ولگرد در محیط‌های شهری سنندج به طور فزاینده‌ای بالا رفته و مسئولان شهرداری‌های استان می‌گویند که محل نگهداری لازم را برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ندارند. از طرفی حمایت‌های لازم از سوی دیگر مسئولان برای مقابله با این معضل وجود ندارد و این مسئله شهرداری‌های استان را وارد برزخ بلاتکلیفی کرده است.

سوال اساسی‌تر مردم این شهر و دیگر شهر‌های استان کردستان از مدیران شهری و شهرداری‌ها این است که آیا وقت آن نرسیده که یک بار برای همیشه با یک تدبیر و دوراندیشی به موقع به این قصه ناامید کننده سگ‌های ولگرد پایان دهید؟ چرا که این معضل علاوه بر وحشتی که بر دل مردم ایجاد کرده سالانه هزینه‌های سرسام‌آوری را جهت تزریق واکسن هاری به فرد آسیب دیده بر کشور و استان تحمیل می‌کند.

و اما کلام آخر خطاب به شهردار سنندج:

زمانی که  از دل صحن شورا بنا به مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی بر مسند شهرداری سنندج نشستید آیا به این موضوع فکر کردید که این شهر در گذر زمان باید بر اساس جایگاه و شان و منزلت ویژه خود رو به رشد و پیشرفت و کاهش آسیب‌هایی باشد که شهروندانش را آزرده خاطر می‌سازد؟

آیا در برنامه‌ریزی مدون شهری آسیب‌هایی همچون جولان سگ‌های ولگرد، مناسب‌سازی مبلمان شهری و ده‎‌ها معضل دیگر را در اولویت کارهایتان قرار داده‌اید؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29938
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.