حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان خبر داد:

ختم ۷۰ درصد پرونده‌های حل اختلاف کردستان به سازش/ مصالحه در پرونده چهارمیلیاردی

  • کد خبر : 5291
  • 03 بهمن 1401 - 8:27
ختم ۷۰ درصد پرونده‌های حل اختلاف کردستان به سازش/ مصالحه در پرونده چهارمیلیاردی
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: 70 درصد پرونده‌های مورد رسیدگی در شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، بهادر اسدی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان در سنندج، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری بی‌وقفه اعضای شورای حل اختلاف این شورا موفق به ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها با موضوع اختلاف مالی به مبلغ چهار میلیارد تومان شده است.

وی یادآور شد: شورای حل اختلاف سنندج بر اساس وظایف ذاتی خود در راستای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند.

اسدی با اشاره به اینکه تا پایان دی ماه سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده از طریق اجرای احکام صلح و سازش شده است، تصریح کرد: در این مدت تاکنون ۳۷ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان با اشاره به ارجاع ۲ هزار پرونده به صلح یاران و بررسی و رسیدگی تعداد ۴۹ پرونده قصاص اظهارکرد: تعداد پنج فقره قصاص منجر به صلح و سازش شده است.

به گفته وی، ۷۰ درصد پرونده‌های مورد رسیدگی در شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است.

اسدی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش منجر به شادابی جامعه، تقویت حس مودت و تحکیم همبستگی اجتماعی می‌شود اظهار کرد: تقویت روحیه گذشت و برادری در جامعه به ارتقای امنیت روانی و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه کمک می‌کند.

به گفته وی، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه منجر به پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و احقاق حقوق مردم در جامعه می‌شود.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه ارجاع و رسیدگی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف از ورود پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری می‌کند، خواستار گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون و رسانه‌های جمعی شد.

امسال ۸۶ هزار و ۹۶۶ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده است

اسدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶ هزار و ۹۶۶ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده است و از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۱۲ پرونده مختومه شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان تعداد پرونده‌های ارجاع داده شده به اجرای احکام را ۱۱ هزار و ۳۹۷ پرونده ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۳ پرونده مختومه شده است.

اسدی با اشاره به افزایش پنج درصدی ورود پرونده‌ها به شورای حل اختلاف گفت: بیشترین پرونده‌های ارجاعی به شورا مربوط به مسائل و مشکلات مالی بوده است.

به گفته وی، پرونده مربوط به تصادفات رانندگی در شورای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5291
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.