حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان:

ثبت نام بیش از ۹۳ درصد دانش‌آموزان کردستانی قطعی شد

  • کد خبر : 16423
  • 14 شهریور 1402 - 9:40
ثبت نام بیش از ۹۳ درصد دانش‌آموزان کردستانی قطعی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون ثبت نام ۹۳.۴۴ درصد دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استان در سامانه سناد برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ قطعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از آموزش و پرورش کردستان، طیب سالاروندیان اظهار کرد: براین اساس ثبت نام ۸۶ درصد از دانش آموزان استثنایی، ۹۸ درصد ابتدایی، ۹۳ درصد متوسطه اول، ۸۰ درصد در شاخه نظری، ۸۰ درصد فنی حرفه ای و ۷۵ درصد از دانش‌آموزان کاردانش در مدارس استان قطعی شده است.

وی افزود: بازگشایی مدارس اول یا سوم مهر، جشن شکوفه‌ها ۲۹ شهریورو جشن غنچه‌ها ۱۶ مهرماه برگزار خواهد شد و مدارس مجری برای آیین بازگشایی در مرکز استان و شهرستان‌ها تعیین شده اند.

دبیرپروژه مهر کردستان با بیان اینکه کمبود فضا و تجهیزات ۲‌ مشکل عمده در این راستا در استان است، گفت: پیش بینی می‌شود ۲۸۹ هزار و ۶۸۴ دانش آموز در قالب ۱۲ هزار ۸۷۴ کلاس درس مدارس دولتی و بکارگیری ۱۸ هزار و ۸۷۰ نفر از کارکنان آموزشی مشغول به تحصیل شوند.

وی همچنین با اشاره به خروج ۲ هزار و ۳۹۲ نفر از فرهنگیان از آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی و تقلیل ساعت، افزود: هزار و ۴۴۰ نیرو از مهرماه ۱۴۰۲ وارد آموزش و پرورش می شوند که ۴۴۸ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۹۴۲ نفر از طریق۲ آزمون استخدامی و ۵۰ معلم روحانی و وظیفه جذب خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه معادل ۲ هزار و ۵۵۷ نفر را از طریق غیرموظف شاغل و بازنشسته و همچنین دانشجو معلمان جذب خواهیم کرد، گفت: تلاش می کنیم، تا از ابتدای مهرماه هیچ یک از کلاس‌های درس بدون معلم نباشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16423
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.