حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

تمثال شهدای کردستان تا قبل از حلول سال نو بازسازی و نوسازی می‌شود

  • کد خبر : 29931
  • 15 اسفند 1402 - 11:17
تمثال شهدای کردستان تا قبل از حلول سال نو بازسازی و نوسازی می‌شود
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از بازسازی و نوسازی تمثال شهدای استان تا قبل از شب سال نو خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، علیرضا شهسواری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: از زمان تاسیس بنیاد شهید که در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل (ره) برای رسیدگی به امور شهدا، آزادگان و ایثارگران انجام شد، رویکرد و اساسنامه آن فرهنگی و مهمترین رسالت آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی گفت: بازسازی گلزارهای شهدا یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید است چرا که نماد مقاومت و ایثارگری های مردم کردستان می‌باشد لذا به برکات سفر رئیس جمهور  به استان، فعالیت‌هایی از جمله بازسازی گلزار شهدا به بار نشست که در این راستا حدود ۱۰ میلیارد تومان به بازسازی گلزار شهدا اختصاص یافت.

وی افزود: امنیت و صلابت کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره ایستادگی، جانفشانی و فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است و خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران جزء افتخارات ما است.

شهسواری اذعان کرد: تسهیلاتی هم در حوزه مسکن و اشتغال برای خانواده بنیاد در نظر گرفته شده است.

شهسواری با بیان اینکه بنیاد شهید استان کردستان بیستر رویکرد فرهنگی دارد، گفت: تدوین تقویم اثار و شهادت در استان کردستان کلید خورده است و همچنین کتاب مرجعی در حوزه مقاومت و ایثار مردم کردستان در حال تدوین است که از سوی مرکز پژوهشی کردستان شناسی و دانشگاه کردستان در حال انجام است.

وی به بازسازی و نوسازی تابلو‌های حاوی سیما و عکس شهدا در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای انجام این کار قرار است از یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها که به موضوع ایثار و شهادت اختصاص دارد، استفاده کرد و تا حلول سال نو، این عکس‌ها بازسازی خواهند شد.

شهسواری اضافه کرد: از ایثار اجتماعی تا ایثار سلامت و شهدای حرم همه و همه در کردستان مصادیق دارد اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.

شهسواری به هفته بزرگداشت شهدا از ۱۵ لغایت ۲۲ اسفند اشاره کرد و یادآور شد: در این ایام برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار با جامعه هدف تحت عنوان جهاد دیدار، اجرای برنامه ملی سلام شهید، غرس نهال، پایش سلامت جامعه هدف و برپایی میزخدمت برای جامعه هدف در بنیاد شهید و مصلا‌های نماز جمعه انجام خواهد شد.

باتمانی، رییس سازمان دانش آموزی استان کردستان، در ادامه این جلسه اظهار کرد: در مدارس، پویش هر مدرسه یک خبرنگار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه اندازی شده است که در این زمینه از رسانه ها درخواست و انتظار همکاری و تعامل داریم.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان کردستان کوتاهی شده است، افزود: خاک کردستان آغشته به خون شهدای مظلوم است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29931
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.