حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

تخلف میلیاردی از طریق فروش صوری نان در کردستان شناسایی شد

  • کد خبر : 6698
  • 26 بهمن 1401 - 9:31
تخلف میلیاردی از طریق فروش صوری نان در کردستان شناسایی شد
معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کردستان گفت: تخلف میلیاردی در واحدهای نانوایی از طریق فروش صوری نان به همت بازرسان این سازمان شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، محمدامین حیدری اظهار کرد: به منظور پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی ناظر بر اجرای طرح اقتصادی دولت، وضعیت ۱۰ نانوایی در سطح استان با بیشترین تراکنش را مورد رصد قرار دادیم که در نتیجه آن مشخص شد میزان فروش ثبت شده آنها چندین برابر فروش واقعی و قابل تصور برای هر یک از واحدهای نانوایی مورد بررسی بود.

وی اضافه کرد: عمده مبالغ و تراکنش های این واحدها در بازه زمانی ۲۶ خرداد تا دوم شهریور امسال به میزان ۲۱ میلیارد ریال صورت گرفت بررسی نشان داد این تراکنش ها ناشی از فروش نان نبود بلکه با تراکنش غیرواقعی سعی در وصول مبالغ کارمزد و افزایش سهمیه آرد داشتند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کردستان ادامه داد: با ورود به موقع این بازرسی کل و ابلاغ مکاتبه هشداری، دستگاه های اجرایی ناظر بر فعالیت این واحدهای نانوایی، مکلف بر نظارت بیشتر و بازگشت کارمزد ناشی از تراکنش های غیر واقعی شدند.

حیدری یادآور شد: رویکرد سازمان بازرسی در سال های اخیر توجه به نظام مساله محور و کلان محور است که یکی از اصلی ترین آنها، مسائل و موضوع های موثر بر اقتصاد جامعه و سفره های مردم است.

وی اضافه کرد: پایش نحوه اجرای طرح اقتصادی دولت به ویژه در بخش آرد و نان به عنوان یکی از اصلی ترین بخش ها همواره مورد توجه این مرجع نظارتی بوده و در این زمینه بازرسی های متعدد پیش بینی و اجرا شده است و خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کردستان گفت: تطبیق استانداردها در ارتباط با آرد از نظر تولید و نگهداری همواره مورد تاکید است حتی میزان سبوس موجود در آرد بسته به مصرف آن در نوع نان باید به طور دقیق و کنترل شده باشد که در این زمینه دستگاه های متولی باید اقدام های جدی تری انجام دهند.

حیدری در خصوص نحوه عملکرد شورای آرد و نان استان هم یادآور شد: در این شورا تصمیم هایی تصویب شده است ولی وضعیت اجرای آنها مطلوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی استان باید بیشتر به حوزه سلامت آرد، گندم و نان ورود کنند، گفت: سلامت آرد و نان از مهمترین موضوعاتی است که رصد می شود و در صورت مشاهده ترک فعل و کوتاهی در انجام تکالیف، نسبت به تشکیل پرونده و ارسال گزارش برای مراجع ذیصلاح اقدام خواهد شد.

حیدری از مهمترین تکالیفی که دستگاه های اجرایی مانند اداره کل جهاد کشاورزی، تعزیرات و صمت باید در تولید نان همواره مد نظر قرار دهند را جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و قاچاق آرد، ممانعت از کم کاری واحدهای نانوایی دریافت کننده آرد یارانه ای نوع یک، تعطیلی خودسرانه، کاهش وزن چانه نان و افزایش کیفیت پخت نان به منظور افزایش حداکثری رضایت مندی عمومی خواند.

وی ماهیت اجرای طرح اقتصادی دولت در بخش آرد و نان را بسیارمطلوب دانست و گفت: دولت با اجرای این طرح حرکت خوبی را آغاز کرده ولی نیاز است در گلوگاه های مختلف نظارت و پایش به طور مستمر انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6698
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.